امام جمعه همدان با بیان اینکه متاسفانه برخی در لباس دین با تمام قدرت بر طبل تفرقه می‌کوبند، گفت: این گروه در افغانستان، پاکستان و دیگر کشور‌ها اختلاف می‌اندازند در صورتی که از هر طرف کشته شود به نفع اسرائیل است.
کد خبر: ۶۸۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 24 November 2018
 آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی گفت: دشمن تنها از روی عجز در برابر اقتدار ایران موضع می‌گیرد.

به گزارش فارس، غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه امام خمینی (ره) بزرگترین منادی وحدت بود، اظهار کرد: بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب منادی وحدت بین فرق اسلامی بودند و در این مسیر گام برداشتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی در لباس دین با تمام قدرت بر طبل تفرقه می‌کوبند، گفت: این گروه در افغانستان، پاکستان و دیگر کشور‌ها اختلاف می‌اندازند در صورتی که از هر طرف کشته شود به نفع اسرائیل است.

امام جمعه همدان ادامه داد: این کج‌فهمان در لباس دین بین امت اسلام جدایی می‌اندازند که باید این کار فقط کشور‌های مسلمان لقمه‌های کوچکی برای بلعیدن توسط استکبار می‌شوند.

وی تصریح کرد: در طول یک‌هزار و ۴۰۰ سال شیعه و سنی مانند برادر زندگی کرده‌اند، اکنون چه شده که برخی اینگونه بر آتش اختلاف می‌کوبند؟

طه‌محمدی گفت: در اسلام جهاد ابتدایی نداریم، تا زمانی که اقوام و مذاهب دیگر به جنگ ما نیایند ما دستور داریم با آن‌ها زندگی کنیم چنانکه در همین همدان مسیحی و یهودی و دیگر مذاهب همزیستی مسالمت‌آمیز با ما داشتند دیگر اهل سنت که از فرق اسلام هستند حسابشان مشخص است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد نبی مکرم اسلام اظهار کرد: در زمان میلاد پیامبر اکرم بت‌ها فروافتادند و طاق‌های کسری فرو ریخت؛ تولد ایشان در زمانی که شاهان خود را خدا می‌خواندند به مصداق جاءالحق و زهق الباطل بود.

امام جمعه همدان ادامه داد: در شب تولد پیامبر اکرم (ص) اجنه را از آسمان‌ها راندند و راه بر ورود ابلیس به فضای نورباران مکه بسته شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش کافران به منظور تطمیع پیامبر گرامی اسلام و شکست هرباره آن‌ها گفت: برای آن که پیامبر را از رسالت خود منصرف کنند گفتند بهترین زنان و انبوه‌ترین ثروت‌ها را در اختیارت قرار می‌دهیم، اما حضرت نه تنها نپذیرفت بلکه خود و یارانش مصائبی مانند شعب ابیطالب را تحمل کردند تا رسالت ابدی خود را به انجام برساند.

طه‌محمدی در ادامه با بیان اینکه امروز ناتوی عربی شکست خورده و در هیأت حاکمه اسرائیل زلزله افتاده است، تصریح کرد: اسراییلی که در مدتی کوتاه چند کشور عربی را درهم کوبید، اما اکنون در برابر حماس آن قدر ذلیل شده که با کوچکترین درگیری دولت آن‌ها دچار زلزله استعفا و فروپاشی شد.

وی با اشاره به اینکه در سراسر دنیا جنگ و تجاوز و اشغال است، اما جمهوری اسلامی یک وجب از خاک دیگری را اشغال نکرده، اما با این همه با تهمت و بهتان استکبار مواجه شده است، گفت: آمریکا عرضه خاموشی آتش جنگل‌های خود را ندارد حال می‌خواهند برای دنیا کدخداگری کند؟

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید در راه خدا مقاوم بود و صبور اظهار کرد: کشور ما پر از نعمت است و می‌توان با این ظرفیت‌ها مردم را اداره کرد؛ دشمنان اگر هنری دارند کشور‌های خود را اداره کنند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه دشمن تنها از روی عجز در برابر اقتدار ایران موضع می‌گیرد، خواستار توجه به این مهم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار