داور بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاترر کودک و نوجوان اظهار کرد:در انتخاب آثار صرفا به سرگرمی پرداخته نمی‌شود بلکه توجه به مفاهیم اموزشی بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۶۸۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 24 November 2018
دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: امسال دبیرخانه دائمی جشنواره در همدان پایه‌گذاری می‌شود.

بهگزارش ایسنا، مریم کاظمی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره چهار ورکشاپ تدارک دیده شده است، افزود: این ورکشاپ‌ها با تدریس اساتیدی از کشور‌های هلند، روسیه، آلمان و استرالیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اولین جلسه ورکشاپ آموزشی با عنوان دنیای جادویی که تئاتر خوانده می‌شود در مجتمع بوعلی سینا همدان با تدریس جان ساما‌ها بازیگر و کارگردان کانادایی برگزار شد.

کاظمی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی ۲۰ نفر از علاقه‌مندان به تئاتر حضور داشتند ادامه داد:این کارگاه آموزشی تا دوم آذر ساعت ۱۰ تا ۱۳ در مجتمع بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه امسال دبیرخانه دائمی جشنواره در همدان پایه‌گذاری می‌شود، گفت: استقرار دبیرخانه دائمی در جشنواره جهشی برای رشد جشنواره تئاتر کودک است و امیدواریم بتواند تئاتر را رشد دهد.

کاظمی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره با توجه به افزایش تعداد آثار شرکت کننده به سالن‌های نمایش بیشتری نیاز داشتیم، گفت: سالن‌های مهدیه و سینما فلسطین به جمع سالن‌های نمایش اضافه شدند و در سه سانس ساعت ۱۰ صبح، ۱۵ و ۱۷ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر به اجرای نمایش پرداختند.

داور بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاترر کودک و نوجوان نیز با بیان اینکه در جشنواره بیست و پنجم تئاتر کودک و نوجوان باید به طور ویژه نکات آموزشی و تربیتی خردسالان پرداخته شود، اظهار کرد:در انتخاب آثار صرفا به سرگرمی پرداخته نمی‌شود بلکه توجه به مفاهیم اموزشی بسیار اهمیت دارد.

لاله صبوری با بیان اینکه در بخش خردسال خلاقیت بیشتری در نمایش نامه‌ها دیده می‌شود عنوان کرد:آثار اجرا شده از آغاز جشنواره تاکنون از نطر محتوایی بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و موضوعات مختلفی را به نمایش گذاشته اند.

وی بیان اینکه دکور و عروسک‌های استفاده در بخش خردسال با انداره‌های کوچک طراحی شده اند، گفت:خردسالان به خوبی نمی‌توانند با عروسک‌های با اندازه کوچک ارتباط برقرار کنند و این امر یکی از مهمترین نقایص اجرای نمایش در بخش خردسالان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار