معاون خدمات شهری شهرداری همدان از آمادگی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر در صورت بارش شدید باران خبرداد و گفت: برای رفع آبگرفتگی معابر در بارندگی‌های شدید، برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و تمام توان خود را به کار می‌بریم.
کد خبر: ۶۸۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 22 November 2018

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از آمادگی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر در صورت بارش شدید باران خبرداد و گفت: برای رفع آبگرفتگی معابر در بارندگی‌های شدید، برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و تمام توان خود را به کار می‌بریم.

به گزارش تابناک همدان، وحید علی ضمیر افزود: طبق هماهنگی‌ها با سازمان هواشناسی در روز‌هایی که برحسب اعلام این سازمان احتمال بارندگی و وقوع آبگرفتگی معابر وجود دارد، نیرو‌های خدمات شهری در حالت آماده باش کامل، آماده انجام مأموریت‌های رفع آبگرفتگی معابر هستند.

وی افزود: شهرداری، اقدامات عمرانی، لایروبی انهار، کانال‌ها و مسیل‌ها و آمادگی‌های لازم و پیش‌بینی تجهیزات مورد نیاز و نیرو‌های انسانی برای مقابله با بارندگی و آبگرفتگی سطح شهر را انجام داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اضافه کرد: با همکاری مناطق، در حال حاضر رفع موانع و نواقص در کانال ها، جوی‌ها و مسیر‌ها در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: برای مقابله با آبگرفتگی معابر و خیابان‌های سطح شهر پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تجهیزات مورد نیاز زمان بارندگی برای انجام عملیات لایروبی طبق زمان‌بندی مشخص و معین در حال انجام است و تا پایان فصل بارندگی ادامه دارد.

علی ضمیر با بیان این‌که برنامه عملیاتی در خصوص مقابله با آبگرفتگی ناشی از بارندگی ها، قبل و بعد از بارندگی و در حین بارندگی انجام می‌شود، گفت: برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در بارندگی شامل تجهیز اکیپ‌های فوریتی، استقرار نیرو‌های انسانی در محل‌های حساس و آبگیر و رفع مشکلات احتمالی زمان بارش برای شهروندان است.

وی خاطر نشان ساخت: از ماه‌های گذشته کانال‌ها و مسیل‌های سطح شهر که جریان آب در آن‌ها وجود دارد لایروبی شده اند. در حال حاضر ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و ۷۰ کیلومتر رودخانه در شهر همدان وجود دارد که همگی پاکسازی و آماده جریان یافتن آب هستند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تصریح کرد: کنترل کانال‌ها و جوی‌های آب جزء وظایف پیمانکاران است و این جوی‌ها به طور مستمر کنترل می‌شوند تا شهر دچار مشکل نشود. همچنین محله‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه بارش باران دچار آب گرفتگی شده اند، مورد بررسی قرار گرفتند تا اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد شهر دچار مشکل نشود.

علی ضمیر ادامه داد: کلیه عوامل ستادی و اجرایی در سطح مناطق چهار گانه شهرداری همدان در آمادگی کامل هستند و با بهره گیری از تجهیزات لازم، آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند و روزانه نزدیک به ۷۰۰ نفر نیروی انسانی خدمات شهری که در امر نظافت و رفت و روب مشغول به کار هستند در هنگام آب گرفتگی احتمالی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان این‌که رفع کامل مشکل آبگرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر است، گفت: شهروندان عزیز می‌توانند با رعایت مواردی، چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند، چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیرو‌های خدماتی شهرداری را چندین برابر می‌کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: همشهریان می‌تواننددر صورت مشاهده هرگونه آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر با شماره ۱۳۷ در ارتباط باشند تا در اسرع وقت پیگیری صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار