دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی نماز ما شایسته نظام اسلامی نیست، تصریح کرد: این اجلاس‌ها و همایش‌ها باید خروجی داشته باشد و باید روش‌ها، شیوه‌های و مهارت‌های دعوت به نماز را در این جلسات به متولیان امر آموزش دهیم.
کد خبر: ۶۸۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 22 November 2018
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم  پیشنهاد تشکیل یک اتاق فکر با همکاری دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ملایر را داد و گفت: در این اتاق فکر زیرنظر امام جمعه ملایر و با حضور کارشناسان فرهنگی و روحانیون روش‌های تربیتی، هنری و مذهبی تشویق و دعوت به نماز بررسی شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی‌حلم در سومین اجلاس نماز با موضوع «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» شهرستان ملایر، با بیان اینکه متأسفانه بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز وضعیت نماز در جامعه ما درست نیست، افزود: در بحث مخاطب‌شناسی، روش‌شناسی و طرق دعوت مشکل داریم. 

حسنی‌حلم با بیان اینکه نماز یک وسیله مطمئن برای رشد، تعالی و حرکت برای رسیدن به قرب الهی است، گفت: با برگزاری این نشست‌ها کسی نمازخوان نمی‌شود بلکه باید کار ریشه و راهبردی کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: این مرکز آموزش عالی موفق به کسب رتبه اول اقامه نماز، قرآن و عترت در سطح کشور شده است.

دکتر عباس ملک‌حسینی با اشاره به جایگاه شاخص و اثرگذار فرهنگ نماز در رشد و تعالی جامعه اسلامی و بشری، افزود: می‌توان با این فرهنگ غنی، بشریت سرگردان امروز را نجات داد.

وی با استناد به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه شفاعت ائمه معصومین (ع) به کسی که نماز خود را سبک بشمارد، نمی‌رسد و آیت‌الله بهجت بار‌ها تأکید داشت که اگر دنیا و آخرت را می‌خواهید همگی در اقامه نماز اول وقت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار