معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: دیابت پایان زندگی نیست و بسیاری از افراد موفق جامعه در سراسر جهان با کنترل قند خون و ارتقای آموزش خود فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ 19 November 2018
سعید بشیریان از افتتاح کلینیک تخصصی دیابت در همدان خبر داد و گفت: در این کلینیک به افراد دیابتی خدمات مناسبی ارائه می‌شود.

به گزارش فارس،معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اهمیت آموزش دیابت توسط رسانه و سمن‌های سلامت اظهار کرد: آموزش باید از سطوح پایین انجام شود و توجه به این موضوع در حوزه آموزش و پرورش بسیار مهم است.

وی با تاکید بر لزوم آموزش زنان خانه‌دار در حوزه تغذیه گفت: سازمان‌های مردم نهاد مطالبه‌گر هستند و با حمایت اعضای خود، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف می‌توانند راه‌گشای بسیاری از مشکلات مربوط به دیابت باشند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاسف از نبود مرکز تحقیقات دیابت در استان همدان بیان کرد: برای ایجاد مرکز تحقیقات فعال دیابت تلاش می‌شود، زیرا به این ترتیب زمینه‌های درمان مناسب بیمار و فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم به بهانه هفته دیابت با هدف ایجاد زمینه گفت‌وگوی بیشتر بین افراد مبتلا به دیابت و سازمان‌های درگیر در این موضوع به همت انجمن دیابت و معاونت‌های اجتماعی، درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

رییس انجمن دیابت همدان نیز در خصوص دیابت نوع یک و دو و راه‌های تشخیص و درمان توضیح داد و گفت: تعداد زیادی از بیماران بستری در بیمارستان قلب دیابتی هستند.

دکتر توکلی با اشاره به باور‌های نگران‌کننده جامعه که آسیب زننده به حوزه درمان است، افزود: انسولین برای فرد دیابتی همچون آب برای فرد تشنه است و به هیچ وجه ماده ترسناک و زیان‌آوری نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه تاخیر نداشتن در درمان دیابت گفت: تاخیر در درمان موجب پیشرفت عوارض دیابت می‌شود در حالی که باید پیش از این‌ها درمان با انسولین آغاز می‌شد.

رییس انجمن دیابت همدان آموزش به مردم از طریق رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را مهم دانست و بیان کرد: گام اول در درمان دیابت نوع دو اصلاح شیوه زندگی و کاهش وزن است.

وی اضافه کرد: کنترل دیابت کاری گروهی است و همه افراد جامعه باید برای دستیابی به این هدف تلاش کنند.

وی از راه‌اندازی اتوبوس دیابت خبر داد و تصریح کرد: همدان هفتمین شهر کشور است که برای غربالگری دیابت و سنجش فشار خون در سطح شهر حضور دارد و افراد نیازمند به مراقبت بیشتر به مراجع درمانی ارجاع داده می‌شوند.

رییس انجمن دیابت همدان، حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از بیماران دیابتی را خواستار شد و گفت: از سال گذشته مجامع بین‌المللی دو دارو برای کاهش مرگ و میر و سکته را معرفی کرده‌اند، اما به دلیل گران بودن این دارو شرایط خریداری دارو برای بیمار مشکل است که نیازمند مساعدت بیمه‌گر‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار