فرمانده سپاه پاسداران ناحیه مقاومت اسدآباد از برگزاری بیش از ۸۰ عنوان برنامه در قالب ۱۴۰ اجرا به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد و گفت: یادواره شهدای پل شکسته، یادواره آبروی محله، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، تریبون آزاد دانشگاه‌ها، مسابقات رزمی غرب کشور، توزیع سبد کالا بین نیازمندان، برپایی ایستگاه صلواتی، بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، نشست روشنگری، برپایی نمایشگاه، حضور بسیجیان در نماز عبادی سیاسی جمعه و افتتاح پایگاه شهید حججی شهرک جانبازان شهر اسدآباد از برنامه‌های هفته بسیج شهرستان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ 19 November 2018
سرهنگ حسن مرادی گفت: بسیج نماد و الگوی مردمی در جامعه بوده و روحیه و تفکر جهادی یکی از خصوصیات مهم بسیجیان است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مرادی به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در جمع خبرنگاران، به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار کرد: بسیج در طول انقلاب در حوزه‌های مختلف، چون مشاغل خانگی، بنگاه‌های زودبازده، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و مبارزه با ولنگاری فرهنگی اقدامات خوبی داشته و با روشنگری و بصیرت‌افزایی همواره الگوی مردمی در جامعه و پدیده شگفت‌انگیز انقلاب بوده است. 

وی افزود: برگزاری همایش بزرگ بسیجیان در مسجد جامع شهر با سخنرانی سردار کوثری، معاون قرارگاه ثارالله تهران، مسابقات ورزشی، تجلیل از فعالان امر به معروف، جشنواره تجلیل از برترین‌های بسیج، برگزاری یادبود در مدارس، ارائه میز خدمت مسئولان و اقشار بسیج با حضور گروه‌های جهادی در محله محمودبیگی و اعزام دانش‌آموزان دختر اسدآبادی در قالب ۴ اتوبوس به اردو‌های راهیان نور مناطق غرب کشور از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان خواهد بود. 

مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: از سال گذشته ۸ طرح محوری در قالب اعتلای بسیج در شهرستان در حال اجرا بوده که طرح شهید رضویون، شهید صفری، بهنام محمدی و خدمت‌رسانی در قالب گروه‌های جهادی از جمله طرح‌های محوری در حال اجرا در این شهرستان هستند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اسدآباد اضافه کرد: در طرح شهید رضویون در قالب گشت‌های محله‌محور و در راستای کاهش جرائم و سرقت و کمک به حفظ امنیت جامعه و روستا‌ها بیش از ۱۰۰۰ نفر بسیجی آموزش دیده‌اند.

وی طرح شهید صفری را در بحث گردان‌های بیت‌المقدس برای ارتقاء امنیت جامعه عنوان کرد و گفت: در طرح شهید بهنام محمدی طی قرارداد بسیج و آموزش و پرورش با یکدیگر در راستای تربیت جوان مومن و پای‌کار ۶ مدرسه سهمیه شهرستان اسدآباد است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اسدآباد از پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال تا کنون توسط بسیج سازندگی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این میزان تسهیلات اشتغالزایی به ۶ نفر از متقاضیان پرداخت شده که برای ۱۴ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر برای تسهیلات اشتغالزایی توسط بسیج به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، افزود: امسال توسط بسیج در این شهرستان به بیش از ۱۰۰۰ نفر در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال زودبازده آموزش‌های لازم ارائه شد.

مرادی با اشاره به فعالیت ۹۰ پایگاه مقاومت بسیج در سطح شهرستان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ بسبیجی طی ۷ ماه ابتدای امسال در این شهرستان جذب شده که نسبت به مشابه سال قبل ۳۰۰ نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به برخی اقدامات سپاه پاسداران ناحیه مقاومت اسدآباد طی ۷ ماه سالجاری افزود: رزمایش اقتدار عاشورایی در ۳ مرحله، توزیع ۴۷ مورد جهیزیه، سرکشی از خانواده شهدا ۸۹ مورد، اعزام خانواده شهدا به مشهد ۴۵ مورد، اعزام زیارت‌اولی‌ها به مشهد، اعزام ۱۸ تیم پزشکی به مناطق و روستا‌های محروم و خدمات‌رسانی به ۲ هزار نفر، اجرای طرح هجرت دانش‌آموزی و مرمت و زیباسازی و نقاشی ۳۰ کلاس درس، ۲۰۰ مورد روشنگری، ۲ هزارو ۵۲۵ مورد اردوی شهرستانی و استانی و کشوری، ۴۵۰ نفر اردو‌های راهیان نور عمومی، طرح کرامت در راستای مقابله با اعتیاد در روستای چنارسفلی و اردو‌های ۷ روزه جهادی طرح جوانه‌های صالحین از اهم فعالیت‌های انجام شده بسیج این شهرستان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

وی با اشاره به اقدامات اثرگذاری بسیج نیز تصریح کرد: در راستای ازدواج آسان در ۷ ماهه سالجاری ۳۰۰ نفر به سمت ازدواج سوق داده شده‌اند و در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج از طلاق ۵۰ نفر جلوگیری شد.

مرادی از جذب ۴۰ بسیجی شهرستان طی سالجاری در حوزه علمیه خبر داد و یادآور شد: توزیع ۱۳۰۰ سبد کالا، ۱۰ میلیون تومان کمک به جبهه‌های مقاومت، ۷۰ میلیون تومان کمک به مستمندان ترک اعتیاد و معرفی به کمپ ۵۰ نفر را می‌توان از جمله اقدامات اثرگذاری بسیج شهرستان طی ۷ ماه سالجاری عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار