رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد: شورای شهر همدان، ۸ و ۹ آذرماه امسال میزبان شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی مراکز استان‌ها و شهرداران کلانشهرهاست.
کد خبر: ۶۸۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳ 17 November 2018

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد: شورای شهر همدان، ۸ و ۹ آذرماه امسال میزبان شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی مراکز استان‌ها و شهرداران کلانشهرهاست.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جمع خبرنگاران گفت: این اجلاس ملی یک روزه با هدف بررسی مشکلات و موضوعات مهم در حوزه مدیریت شهری از جمله مدیریت یکپارچه شهری و درآمد‌های پایدار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: میهمان این اجلاس در چهار گروه خواهند بود که شامل رؤسای شورا‌های اسلامی کلان شهر‌ها و شهر‌های مراکز استانها، هیأت رئیسه شورای عالی استانها، نمایندگان شورای شهر‌های مراکز استان‌ها در شورای عالی استان‌ها و شهرداران کلان شهرهاست.

به گفته گردان، این اجلاس با برگزاری کمیسیون‌های عمران و شهرسازی؛ حمل و نقل و خدمات شهری، حقوقی و اقتصادی و همچنین کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند همراه خواهد بود که با حضور محسن هاشمی، رئیس مجمع مشورتی روسای شورا‌های اسلامی مراکز استان‌های کشور و رئیس شورای اسلامی شهر تهران و الویری رئیس شورای عالی استان‌ها و روسای شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در هتل باباطاهر همدان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان معتقد است: این اجلاس همچنین فرصتی برای معرفی شهر همدان خواهد بود که باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از این موقعیت استراتژیک، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم تا بتوانیم با هم اندیشی و ارائه راهکار‌های مناسب در راستای حل مشکلات شورا‌ها و شهرداری‌های کشور گام برداریم.

مدیران در امر سرمایه گذار ریسک پذیر باشند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه تاکید کرد: مدیران ما باید در امر سرمایه گذاری وجذب گردشگر ریسک پذیر باشند.
 
 گردان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همدان استانی با ظرفیت‌های بالای سرمایه گذاری و گردشگری است، افزود: حمایت از سرمایه گذار باعث ایجاد انگیزه در امر سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌شود و در این زمینه باید ریسک پذیر بود چرا که در توسعه و آبادانی شهر و استان بسیار تاثیرگذار است.

گردان با اشاره به تغییر زمان برگزاری اجلاس مجمع مشورتی روسای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و مراکز استان‌ها و شهرداران کلان در همدان یادآور شد: این اجلاس در روز‌های هشتم و نهم آذر ماه برگزار می‌شود.

وی برگزاری این اجلاس را در راستای هم اندیشی و احصاء و رفع مشکلات شورا‌ها و شهرداری‌ها حائز اهمیت دانست.

رعایت عدالت در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در توسعه و آبادانی شهر بر رعایت عدالت در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت کارگران شهرداری، لازم است در پرداخت حقوق این نیرو‌های زحمت کش عدالت رعایت شود.

گردان با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری، اضافه کرد: مدیریت منابع انسانی، نخستین شاخصه در عدالت محوری است که این امر باید در شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

وی نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ها دانست و افزود: هرچه سرمایه انسانی از کیفیت مطلوب و بالاتری برخوردار باشد، موفقیت، بقا و ارتقاء سازمان بیشتر خواهد شد، بنابراین توجه به بهبود کیفی منابع انسانی در سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این اقدام منافع دوجانبه‌ای برای سازمان و افراد در پی دارد.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهرهمدان با اشاره به سفر اعضای کمیسیون به شهر‌های مختلف گفت: این سفر‌ها در راستای تبادل اندیشه و استفاده از تجربیات مدیریت شهری شهر‌ها بویژه کلان شهر‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید از این تجربیان بهره گرفت.

حسین قراباغی به ظرفیت‌های همدان در امر سرمایه گذاری و جذب گردشگر اشاره کرد و با بیان اینکه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است، اضافه کرد: با پیگیری‌های کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا، کارگروه شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و گردشگری در مدیریت شهری همدان تشکیل شده است.

قراباغی اضافه کرد: در الگو برداری از دیگر شهر‌ها می‌توان موارد را بومی سازی کرد و قدم‌های مثبتی در راستای تقویت بخش گردشگری و جذب سرمایه گذاران برداشت.

وی همچنین تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت در چگونگی و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و گردشگری جهت جلوگیری از اثرات تغییردر مدیریت کلان و میانی را از دیگر سیاست‌های کمیسیون برشمرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهرهمدان هم تاکید کرد: سفر‌های داخلی و خارجی مدیران و کارشناسان شهرداری باید با هدف مشخصی انجام شود.

نرگس نوراله زاده اضافه کرد:این سفر‌ها باید بر اساس نیاز و برنامه ریزی‌های مناسب و کسب تجارب صورت پذیرد.
شایان ذکر است؛ در این جلسه دیگر اعضای شورای شهر همدان هم بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان وکارگران شهرداری و رعایت عدالت در پرداخت تاکید کردند.

گفتنی است؛ در این جلسه سید امیرحسینی دبیر کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به ارائه گزارش سفر این کمیسیون به شهر قزوین و نتایج حاصل از آن پرداخت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار