مدیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از برگزاری همایش شادپیمایی به بهانه آغاز رسمی جشنواره در همدان خبر داد و افزود: این برنامه روز ٢٨ آبان ماه از مسیر آرامگاه بوعلی سینا به سمت میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 18 November 2018
مدیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: همایش شادپیمایی به بهانه آغاز رسمی جشنواره ٢٨ آبان ماه از مسیر آرامگاه بوعلی سینا به سمت میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، هادی فیض‌منش در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان، اظهار داشت: این جشنواره یکی از بزرگترین رویداد‌های هنری کشور است که توسط کمیته‌های بیست‌گانه در حال برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه شاخص اصلی این جشنواره مشارکت مردم بوده و حضور مردم این جشنواره را به یک جشن عمومی تبدیل کرده است گفت: همه کودکان و نوجوانان این سرزمین در برگزاری جشنواره سهیم هستند و اگر نگاه انسانی داشته باشیم باید بپذیریم که کودکان حاشیه شهر هم به اندازه سایر کودکان در همه رویداد‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی سهیم هستند.

فیض منش گفت: به سهم خود تا جایی که مقدور است باید برنامه‌هایی را برگزار کنیم که کودکان و نوجوانان شهرستان‌های استان از آن بهره‌مند شوند. بر این اساس کمیته امور شهرستان‌ها در ستاد برگزاری جشنواره تشکیل شده و با مشارکت روسای شهرستان برنامه‌های جنبی در همه شهرستان‌ها برگزار شود.

وی افزود: در صورت مهیا بودن شرایط، روسای شهرستان‌ها مشابه این برنامه را در شهرستان‌ها برگزار کنند. همچنین همزمان با برگزاری جشنواره در همدان، برنامه‌هایی از قبیل: جنگ شادی، اجرای نمایش‌های خیابانی، صحنه و ... در سطح شهرستان‌های استان هم برگزار شود.

فیض منش با بیان اینکه کودکان آینده‌سازان جامعه هستند؛ احترام به کودکان، شادی و دوری از خشونت حق طبیعی آنان است که باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: شعار این دوره از جشنواره حقوق اجتماعی و حقوق شهروندی است؛ ما معتقدیم کودکان باید از حقوق خود آگاه شده و از بهره‌مند شودند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ۲۸ آبان تا ۴ آذر در استان همدان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار