رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه همدان با بیان اینکه ستاد نماز جمعه همدان در حسینیه امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: در حسینیه امام (ره) علاوه بر برگزاری نماز جمعه در ۵۲ جمعه برنامه‌های جانبی فرهنگی و دینی مختلفی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۸۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 17 November 2018
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسماعیلی با بیان اینکه به‌طور میانگین در طول سال ۱۰ هزار نفر طی هر هفته در نماز جمعه شرکت می‌کنند، از افزایش نمازگزاران خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیلی اشاره به اینکه سخنرانان قبل از خطبه و برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز جمعه در ستاد انجام می‌شود، افزود: در کنار نماز جمعه کانون فرهنگی، پایگاه مقاومت بسیج برادران و پایگاه مقاومت بسیج خواهران نیز فعال است.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه همدان با بیان اینکه در طول سال به طور میانگین ۱۰۰ جلسه فرهنگی ـ. دینی به جز نماز جمعه در این حسینیه برگزار می‌شود، تصریح کرد: یادواره‌های بزرگ شهدا، چون یادواره شهیدهمدانی، سخنرانی سردار سلیمانی و جلساتی که بیش از ۲ هزار نفر شرکت‌کننده داشته، در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، دهه اول محرم، دهه آخر صفر و دیگر مناسبت‌های مهم ادامه داد: به‌طور متوسط علاوه بر نماز جمعه یک روز در میان برنامه‌های مختلفی در این حسینیه برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه نمازگزاران ما بیمه بدون نام هستند، خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری به طور رایگان نمازگزاران را پس از اقامه نماز جمعه به منازل خود بازمی‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به چهار سال است کیسه‌گردانی بین نمازگزاران متوقف شده است، گفت: حسینیه امام (ره) دارای حساب بانکی است که افراد می‌توانند در صورت تمایل کمک‌های نقدی خود را به این حساب واریز کنند.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه نماز جمعه جورقان و نماز جمعه مریانج به صورت مجزا برگزار می‌شود، افزود: با وجود جدا شدن نماز جمعه این دو شهر از همدان، نه تنها آمار نمازگزاران کاهش نیافته که افزایش هم داشته است.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در طول سال ۱۰ هزار نفر طی هر هفته در نماز جمعه شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در مراسم جانبی نیز به طور میانگین ۲ تا ۳ هزار نفر شرکت می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نماز جمعه همدان در غرب کشور از منظر محتوا حرف اول را می‌زند، ادامه داد: خطبه‌های نماز جمعه همدان علاوه بر استان در استان‌های مجاور نیز با استقبال مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهدکودک واقع در ستاد نماز جمعه پذیرای فرزندان نمازگزاران به صورت رایگان در هنگام برگزاری نماز جمعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار