مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در پایان بیان کرد: همدان باید در سال‌های آینده به عنوان پایتخت کتاب ایران نامگذاری شود و هدف مسئولان از اجرای این برنامه‌ها توسعه و غنی‌سازی زیرساخت‌ها است که همت نهاد‌های مسئول را می‌طلبد.
کد خبر: ۶۸۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 17 November 2018
عاطفه زارعی اعلام کرد: استان همدان در سالجاری با کسب ۸ شاخص معتبر در کل کشور رتبه اول را در دارا بودن کتابخانه‌های معتبر و کتابخوانی به خود اختصاص داد‌ه است.

به گزارش ایسنا،زارعی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان، افزود: کسب رتبه اول برای همشهریان و مسئولان این استان افتخاری بزرگ است که باید برای نگهداری این افتخار و موفقیت در سالیان بعد در راستای توسعه و غنی‌سازی، نهاد‌های مربوطه همکاری کنند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی افزود: فرهنگ هر جامعه ستون و بدنه آن را تشکیل می‌دهد چرا که در شکل‌گیری تفکر افراد آن نقش بسزایی دارد و مطالعه یکی از راه‌های مهم ترویج فرهنگ و غنی‌سازی آن است که باید برای انتشار فرهنگ و رواج آن تمهیدات لازم را انجام دهیم و زمینه و بستر آن را برای قشر جوان جامعه فراهم کنیم.

زارعی ادامه داد: اگر در ترویج فرهنگ یک جامعه کوتاهی شود در نهایت فرهنگ آن جامعه به بن‌بست رسیده و دچار خلأ می‌شود که می‌تواند تمام ابعاد آن از جمله ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی را در معرض تهدید و خطر قرار دهد.

زارعی از حضور کتابخوانان همدانی در مراسم تجلیل در تالار وحدت تهران ابرازخرسندی کرد و گفت: حضور کتابخوانان و خادمان فرهنگی در مراسم تجلیل از خادمان کتاب در تالار وحدت تهران نشان دهنده فرهنگ غنی این شهر و مردمانش است که بعد از اتمام مراسم در تهران و بازگشت آن‌ها در همدان نیز از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که در برخی از مناطق استان انجام شده از جمله احداث کتابخانه در برخی از مدارس سبب شده که دانش‌آموزان در همان محل به مطالعه بپردازند و از رفتن به کتابخانه‌های دانش‌آموزی صرف‌نظر کنند همچنین با احداث کتابخانه‌های سیار در بسیاری از مناطق از جمله فامنین، اسدآباد و ملایر امکان مطالعه بسیاری از دوستداران کتاب را فراهم کرده‌است.

زارعی با بیان اینکه به علت وجود برخی از محدودیت‌ها توسعه مراکز فرهنگی در مناطق روستایی با مشکل مواجهه شده بود، تصریح کرد: متأسفانه به علت برخی از محدودیت‎‌ها نتوانستیم پاسخگوی مشکلات و نیاز‌های مناطق روستایی باشیم، اما با اجرای برخی از برنامه‌ها و تمهیدات، درصدد رفع مشکلات این مناطق هستیم.

وی با اشاره به وجود نماد‌های فرهنگی در بسیاری از خیابان‌های شهر مانند نامگذاری میدان کتاب و یا احداث تندیس‌ها و مجسمه‌های فرهنگی، این عمل را پیشرفت و علاقه مردم آن شهر به فرهنگ اصیل و دانش دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار