رئیس اتحادیه پوشاک همدان با بیان اینکه ورود کالای قاچاق از غرب کشور به صفر رسیده است، اظهار کرد: با توجه به قیمت ارز ورود کالای قاچاق صرفه اقتصادی ندارد و مردم نیز به خرید کالای ایرانی روی آوردند.
کد خبر: ۶۷۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 16 November 2018
حجت‌الله ناصری با بیان اینکه مردم از کالای تولید داخل استقبال بیشتری به عمل آوردند، گفت: قیمت پوشاک نسبت به کالا‌های دیگر با افزایش قیمت کمتری مواجه شده است.

به گزارش فارس، ناصری با بیان اینکه قیمت پوشاک نسبت به سایر اقلام افزایش کمتری را تجربه کرده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه پوشاک به دو عامل فصلی و مد بستگی دارد، قیمت آن حداکثر دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از کالا‌ها نیز بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت نداشتند، افزود: پوشاک زمستانی که در حال حاضر روانه بازار شده است در ابتدای سال و قبل از افزایش نرخ ارز تولید شده است به همین دلیل چندان افزایش قیمت نداشته است.

رئیس اتحادیه پوشاک همدان تصریح کرد: اگر فروشگاه‌ها نتوانند اجناس زمستانی خود را تا پایان آذرماه به فروش برسانند مجبور هستند برای تأمین نقدینگی لازم برای بازار شب عید فروش فوق‌العاده برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه در پایان هر فصل امکان برگزاری حراج پوشاک توسط واحد‌های صنفی در قانون پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در حال حاضر کاهش تقاضا در بازار کاملاً احساس می‌شود و اکثر شهروندان برای خرید کالایی باقیمت مناسب اکثر فروشگاه شهر را سرکشی می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه برخی از فعالان بازار پوشاک سرمایه خود را به بازار‌های دیگر بردند، خاطرنشان کرد: با این وجود هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و نیاز‌های مردم برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال از کالای تولید داخل افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر کالای قاچاق در بازار به‌شدت کاهش‌یافته است و اکثر فعالان این حوزه اجناس مورد نیاز خود را از توزیع‌کنندگان قانونی در مرکز کشور تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین برخی از نیاز‌ها مجبور به واردات هستیم، افزود: اجناسی، چون کاپشن زمستانی در داخل به اندازه کافی تولید نمی‌شود و باید وارد کشور شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار