رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در جمع اعضای شورای شهر همدان به همراه رییس شورای شهرهای  قزوین، اصفهان و سنندج در برنامه بازدید از پیاده راههای اکباتان و بوعلی گفت: اجلاس جهانی گردشگری سکویی برای جهش صنعت گردشگری استان همدان و ایران است.
کد خبر: ۶۷۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 13 November 2018

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: اجلاس جهانی گردشگری سکویی برای جهش صنعت گردشگری استان همدان و ایران است.

به گزارش تابناک همدان حسین قراباغی در جمع اعضای شورای شهر همدان به همراه رییس شورای شهرهای  قزوین، اصفهان و سنندج در برنامه بازدید از پیاده راههای اکباتان و بوعلی افزود: نقش شورا و شهرداری همدان در برگزاری رویداد مهم اجلاس جهانی گردشگری همدان ۲۰۱۸ پر رنگ است.

وی لازمه رونق صنعت گردشگری و اقتصادی را ایجاد بستر‌های مناسب برشمرد و افزود: ایجاد پیاده راه‌های اکباتان، بوعلی و میدان امام (ره) از بستر‌های گردشگری است که انتظار می‌رفت پس از گذشت چندین ماه از بهره برداری از آن، مدیریت شهری از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری و فرهنگی قوی‌تر استفاده و نقش پررنگ تری را ایفا کند.
 
لازم به ذکر است که روسای شورای شهر اصفهان و قزوین و سنندج طی بازدید از پیاده راههای اکباتان و بوعلی مشترکا اذعان داشتند که این پیاده راههای اتفاق فاخری است که بسترتوسعه گردشگری در همدان را فراهم می آورد .
 
در ادامه رییس شورای شهر اصفهان اظهار داشت: پیاده راه بوعلی و اکباتان نیاز به ایجاد پیوستهای فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری دارد و باید از ظرفیتها و قابلیتهای این پیاده راهها برای ارایه صنایع دستی و چرم و برگزاری برنامه های فرهنگی استفاده شود.
 UNWTO سکوی جهش صنعت گردشگری/ موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باید مرتفع شود/ میهمانان از پیاده راه اکباتان و بوعلی بازدید کردند/ پیاده راه های همدان نیاز به پیوستهای فرهنگی ، اجتماعی دارد
رییس شورای شهر قزوین نیز در این بازدید گفت: پیاده راههای بوعلی و اکباتان در بحث سخت افزاری بسیار خوب و مناسب کار شده ولی در زمینه نرم افزای کاری انجام نشده بنابراین نیاز به توجه بیشتری در زمینه نرم افزاری دارد.

در ادامه رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تاکید بر احصای موانع و مشکلات سرمایه گذاری به ویژه حوزه گردشگری افزود: در صورتی که حداقل بخشی از این موانع را حل کنیم، حرکت خوبی را در مسیر تحقق اهداف ایجاد خواهیم کرد.

قراباغی با اشاره به میزبانی همدان برای برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری تصریح کرد: حضور کشور معتبر جهانی و اعضای وابسته به سازمان گردشگری با حضور در اجلاس جهانی گردشگری در همدان نشان از رشد گردشگری در ایران دارد و همدان با تکمیل زیر ساختهای خود می تواند مقصد گردشگری جدیدی برای گردشگران خارجی باشد.
 
 لازم به ذکر است که سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاستگذاری می‌کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده‌ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.
UNWTO سکوی جهش صنعت گردشگری/ موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باید مرتفع شود/ میهمانان از پیاده راه اکباتان و بوعلی بازدید کردند/ پیاده راه های همدان نیاز به پیوستهای فرهنگی ، اجتماعی دارد

همدان با بیش از یکهزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری به عنوان یکی از پنج شهر گردشگر پذیر کشور به حساب می‌آید. آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه باستانی هگمتانه، گنبد علویان، کتیبه‌های گنجنامه، غارعلیصدر، برج قربان، سراب‌ها و حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار