مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان خبرداد: ذخیره‌سازی گوشت مرغ منجمد در استان بسیار مناسب است.
کد خبر: ۶۷۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 14 November 2018
ابوالفضل اینانلو با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ به زودی اعلام می‌شود، گفت: آمادگی لازم برای توزیع مرغ و گوشت قرمز منجمد در راستای تنظیم بازار وجود دارد.

به گزارش فارس، اینانلو با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در کشور اتفاق افتاده است، اظهار کرد: وظیفه اداره کل پشتیبانی امور دام استان تنظیم بازار و حفظ ذخایر استراتژیک است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل پشتیبانی امور دام در حاشیه بازار حضور دارد، افزود: هر زمان که نوساناتی ایجاد شد در قیمت فرآورده‌های دامی مؤثر و باعث افزایش قیمت انواع گوشت شود، مجوز توزیع گوشت منجمد صادر و این اقدام صورت می‌گیرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام همدان با بیان اینکه تاکنون مجوز توزیع گوشت مرغ منجمد داده نشده است، تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار به طور مداوم قیمت‌ها را رصد می‌کند و به محض اینکه احساس نیاز شد، مجوز توزیع گوشت منجمد صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی گوشت مرغ منجمد در استان بسیار مناسب است، ادامه داد: باید در محاسبه و تصمیم‌گیری‌ها وضعیت مرغداران نیز لحاظ شود به طوری که در مردادماه قیمت مرغ ۸ هزار و ۱۷۵ تومان تأیید شد در حالی که مورد تأیید مرغداران نبود.

اینانلو با بیان اینکه آخرین قیمت مرغ زنده به ازای هر کیلو تا ۷ هزار و ۲۰۰ تومان است، خاطرنشان کرد: قیمت مرغ آماده نیز به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، ضمن اینکه اگر قیمت عرضه مرغ منجمد نسبت به مرغ گرم فاصله زیادی داشته باشد تولیدکنندگان ناراضی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید قیمت تمام‌شده تولید مرغ را در محاسبات خود در نظر بگیریم، گفت: در حال حاضر باید وضعیت تحریم‌ها را در نظر بگیریم و در راستای حمایت از تولید داخل گام برداریم تا تولیدکننده آرامش کامل را داشته باشد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام همدان با بیان اینکه شرایط مصرف‌کنندگان را نیز باید در نظر بگیریم، اظهار کرد: با توزیع مناسب مرغ منجمد از بروز تقاضای کاذب جلوگیری می‌شود و آرامش مصرف‌کننده نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید تولیدکننده و مصرف‌کننده را حمایت کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر صادرات مرغ آزاد شده است.

اینانلو با بیان اینکه قیمت مرغ در حال حاضر می‌تواند تولید را پوشش دهد، تصریح کرد: زمانی که مرغ منجمد توزیع می‌شود نباید تفاوت زیادی با قیمت بازار داشته باشد چراکه تفاوت بالا ذخایر استراتژیک را به خطر می‌اندازد و ممکن است تقاضای بیشتری به سمت ذخایر استراتژیک معطوف شود.

وی با اشاره به اینکه فاصله زیاد بین قیمت دولتی و قیمت آزاد ممکن است باعث سوء استفاده برخی از افراد شود، ادامه داد: کاهش تفاوت قیمت بازار و دولتی باعث حفظ ذخایر استراتژیک می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام همدان با بیان اینکه در توزیع گوشت منجمد باید منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده رعایت شود، خاطرنشان کرد: تولیدکننده ۹ هزار تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان را قیمت تمام‌شده تولید می‌داند.

وی گفت: ظرف چند روز آینده قیمت مرغ گرم و منجمد به‌طور رسمی اعلام می‌شود و ذخایر لازم برای توزیع در صورت صدور مجوز در استان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار