رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه استان همدان سهمیه دارویی خود را به صورت کامل دریافت می‌کند، گفت: همواره پیگیری کرده‌ایم تا سهمیه خود را دریافت کنیم.
کد خبر: ۶۷۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 12 November 2018
حبیب‌الله موسوی‌بهار با بیان اینکه داروی ضد سرطان بر اساس جمعیت بیماران هر استان توزیع می‌شود، گفت: برای دانشگاه علوم پزشکی مقدور نیست بیشتر از سهمیه‌ای که داده شده، دارویی را وارد استان کند.

به گزارش فارس، تعدادی از بیماران سرطانی نسبت به کمبود برخی از دارو‌ها در استان گلایه دارند و می‌گویند مجبورند برای تهیه آن‌ها به برخی از استان‌ها مراجعه کنند که در این خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: دارو‌های سرطانی بر اساس جمعیت بیماران هر استان توزیع می‌شود.

موسوی‌بهار با بیان اینکه استان همدان سهمیه دارویی خود را به صورت کامل دریافت می‌کند، گفت: همواره پیگیری کرده‌ایم تا سهمیه خود را دریافت کنیم.

 وی ادامه داد: گاهی در شهری تعداد بیمار سرطانی بیشتر شده و بیماری به داروی خاصی نیاز دارد و یا پزشکی دارویی را تجویز می‌کند در نتیجه کمبود به وجود می‌آید و بالطبع بیماران به استان ها‌ی دیگر مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: برای دانشگاه علوم پزشکی مقدور نیست بیشتر از سهمیه‌ای که داده شده، دارویی را وارد استان کند.

وی با بیان اینکه دارو بر اساس نسخه در داروخانه تحویل داده می‌شود و این طور نیست که بیماری بیشتر از نیاز خود دارو تحویل بگیرد، گفت: نگهداری داروی بیماری سرطان آسان نیست و معمولاً به اندازه مصرف تجویز می‌شود، ضمن اینکه هیچ بیماری تمایل ندارد داروی گرانی را تهیه و نگهدارد چرا که فاسد می‌شود.

موسوی‌بهار بیان کرد: بیشتر بیماران دارو‌ها را از قم و تهران تهیه می‌کنند چراکه در این استان‌ها معمولاً دارو بیشتر توزیع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار