یک کارگردان تئاتر با بیان اینکه متاسفانه در همدان به نمایش‌های خردسال چندان بهایی داده نشده و حتی مورد استقبال اجرای عمومی هم قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: این در حالی است که اگر این ژانر مورد حمایت مناسب قرار گرفته و تبلیغ مناسبی هم در خصوص آن انجام گیرد، هنرمندان بیشتری در این حوزه فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۶۷۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶ 12 November 2018
یک کارگردان تئاتر خردسال در همدان گفت: در همدان به نمایش‌های بخش خردسال چندان بهایی داده نمی‌شود.

به گزارش فارس، نمایش «سفر دندان‌ها» از جمله نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقه تئاتر خردسال بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به کارگردانی محمد طالبی و نویسندگی فرهاد اسماعیلی است.

محمد طالبی به اهمیت تفکیک بخش‌های مختلف رده سنی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پرداخت و گفت: این اتفاق باعث شده کار بسیار تخصصی‌تر شده و هر کارگردانی با شناخت کامل از گروه سنی خود بهترین انتخاب و اجرا‌ها را برای مخاطبان خود داشته باشد.

وی گفت: به خاطر اینکه مخاطب این بخش خود بچه‌های خردسال‌اند به همین علت بنده تولید کار برای این بخش را انتخاب کردم، زیرا شخصاً دنیای خردسالان را دوست دارم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: مخاطبان تئاتر در بخش خردسال را معمولاً بچه‌های یک تا ۶ سال تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه دنیای آن‌ها متفاوت‌تر از بقیه است، به راحتی می‌توان با خلوص و سادگی آن‌ها ارتباط برقرار کرد و از همه مهمتر آموزش داد.

وی با بیان اینکه کودکان در این دوران آماده پذیرش پیام‌های بسیاری از سوی اطرافیان و محیط هستند، گفت: در عصر کنونی که خانواده‌ها اهمیت بیشتری به این رده سنی می‌دهند کار در این بخش با وجود لذت‌بخش بودن، بسیار سخت و حساس است.

طالبی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های جالب تئاتر خردسال، مدت زمان کوتاه اجرای این نوع نمایش‌هاست که شاید محدودیت‌هایی ایجاد کند، اما تمام پیام‌ها و نکات آموزشی مورد نظر خود را در زمان قابل قبولی به مخاطب منتقل می‌کند.

این کارگردان در بخش دیگری از سخنان خود برقراری ارتباط با تئاتر روز دنیا و تبادل افکار با هنرمندان مطرح این بخش را از جمله تاثیرات مطلوب جشنواره تئاتر در همدان عنوان کرد و گفت: هر سال در این ایام شاهد تجهیز سالن‌های محل اجرا نیز هستیم که امیدواریم این روند در طول سال ادامه داشته باشد.

وی افزود: این امر باعث شده تا اکثر فعالان تئاتر استان فقط در اندیشه تولید نمایش‌های کودک باشند و از سایر ژانر‌ها به خصوص تئاتر بزرگسال غافل شوند در حالی که برای موفقیت در هنر نمایش لازم است در همه زمینه‌ها فعالیت‌های مستمری داشته باشیم.

طالبی با اشاره به نمایش «سفر دندان‌ها» اظهار کرد: ما در این کار سعی کردیم مقاطع رشد کودک از درآوردن نخستین دندان تا افتادن و جایگزینی آن‌ها با دندان‌های شیری را با نگاهی متفاوت‌تر به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های اصلی نمایش دوقلو‌هایی هستند که هر یک با کشف توانایی‌هایی که دندان به آن‌ها می‌دهد واکنش‌های متفاوتی را بروز می‌دهند، ادامه داد: در این نمایش با تلفیق تکنیک انسان و عروسک سعی بر ایجاد جذابیت‌های نمایشی و بصری شده است.

این کارگردان تئاتر ضمن معرفی عوامل این نمایش گفت: در این کار هنرمندانی همچون شهرام صمدی‌نیا و ساناز خوش‌مهر به ایفای نقش پرداخته و بازی‌دهنده عروسک نیز سپهر مسافریان است، همچنین راضیه پاشایی (ساخت و اجرای دکور و طراحی لباس)، محمد طالبی و مرضیه پاشایی (طراح صحنه) را برعهده دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار