مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اعلام اینکه عضویت رایگان در کتابخانه‌ها در تاریخ ۲۴ آبان از دیگر برنامه ها‌ی این هفته است، عنوان کرد: ۹ نشست کتابخوان، مفاخر استان در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 11 November 2018
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: قشر تحصیلکرده به مطالعه کتاب‌های غیردرسی مفید بپردازند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در نخستین روز از هفته کتاب و در دیدار با اعضای ستاد برگزاری بیست و ششمین دوره بزرگداشت هفته کتاب، با بیان اینکه عشق به سواد، دانش، معرفت، تحصیل علاوه بر اینکه خدادادی است، محیط نیز بر آن تاثیر دارد، اعلام کرد: تفریح دانشمندان کتاب و کتابخوانی است بنابراین باید والدین عشق به کتابخوانی، سوادآموزی و تحصیل را در فرزندانشان شعله‌ور کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما دچار فقر فرهنگی و کتاب است، اظهار کرد: اکنون هم برخی تنها فقط به فکر گرفتن مدرک تحصیلی هستند و این در حالیست که نیاز است قشر تحصیلکرده به غنای علمی و فرهنگی خود به مطالعه کتاب‌های غیردرسی مفید بیفزایند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در گذشته به کتاب و کتابخوانی بسیار اهمیت داده می‌شد، ابرازامیدواری کرد: با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی بتوان به ترویج فرهنگ مطالعه بیش از گذشته در جامعه همت گمارد.

وی با بیان اینکه در زمینه فضای کتابخانه‌ای و منبع کتاب اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است، عنوان کرد: حتی می‌توان از حسینیه‌های محلات در اشاعه فرهنگ مطالعه یاری گرفت.

طه‌محمدی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی سخت و زمان‌بر، اما کار بسیار ارزشمندی است، گفت: پویایی کتابخانه‌ها در ایجاد انگیزه برای مراجعه افراد بسیار تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه در ترویج فرهنگ کتابخوانی باید جهادی کار کرد، افزود: کتابخوانی باید طوری باشد که مردم در هر فضای عمومی مانند اتوبوس، قطار و ... کتاب در دسترس داشته باشند و مطالعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده و شاخص‌های موجود گفت: کار کردن در زمینه فرهنگی زیربنای توسعه در تمام بخش‌های یک جامعه شامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... است.

عاطفه زارعی با اعلام اینکه کتابخانه‌های عمومی همدان، سال گذشته در ۱۳ مؤلفه کتاب و کتابخوانی رتبه برتر کشوری را کسب کردند، افزود: اجرای برنامه‌های متنوع و پرشمار فرهنگی و استانی و همچنین تقدیر از کتابداران برتر استان از جمله برنامه‌های هفته کتاب است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان در حوزه فرهنگی رتبه خوبی را کسب کرده است، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب، افتتاح کتابخانه عمومی فرهنگسرای ولایت و مرکز همایش‌های قرآنی با همکاری شهرداری همدان است که قسمتی از فضا را به کتابخانه تخصیص داده‌اند.

زارعی یکی از اقدامات دیگر هفته کتاب را برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه از ۲۲ تا ۱۱ آذرماه در سالن کتابخانه مرکزی همدان و با تخفیف ۴۰ درصدی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: برپایی جلسه‌های نقد کتاب و رونمایی از کتاب، رونمایی از پوستر هفته کتاب، نشست‌های کتابخوان از برنامه‌های هفته کتاب است.

وی با اعلام اینکه عضویت رایگان در کتابخانه‌ها در تاریخ ۲۴ آبان از دیگر برنامه ها‌ی این هفته است، عنوان کرد: ۹ نشست کتابخوان، مفاخر استان در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

زارعی در پایان تصریح کرد: ۴۵ هزار و ۶۹۹ نفر در جشنواره رضوی سالجاری شرکت کردند که رشد ۱۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار