مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: جایگاه صنعت گردشگری در حوزه اشتغال فاصله زیادی دارد و نیاز به ورود کارآفرآینان در این حوزه است.
کد خبر: ۶۷۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 11 November 2018
علی مالمیر گفت: حوزه گردشگری نیازمند ورود کارآفرینان و ایده‌پردازان برای توسعه اشتغال است.

به گزارش ایسنا، مالمیر در رویداد ملی ایده پارک علم و فناوری همدان ۲۰۱۸ با موضوع گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: امروزه ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی هر کشوری به موضوع گردشگری و اشتغال در این حوزه مرتبط است.

وی به قابلیت‌های کشور ایران اشاره و عنوان کرد: کشور ما به لحاظ ظرفیت‌های بالقوه و جاذبه‌های تاریخی، جزء ۱۰ کشور برتر دنیا شناخته می‌شود.

وی به شاخه‌های گسترده گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: سلامت، کشاورزی، معماری و ... بخشی از حوزه‌های میراث فرهنگی است و برای شناخت جاذبه‌های گردشگری و حفاظت از آن‌ها نیازمند اقدامات خلاقانه ایده‌پردازانه هستیم.

مالمیر یادآور شد: دراستان برای ایجاد هم‌افزایی در حوزه صنعت گردشگری استان و توجه دولت‌نشینان و مرکزنشینان را به همدان معطوف سازیم، برگزاری دو رویداد بین‌المللی را در دستور کار قرار دادیم.

وی به دو رویداد گردشگری اشاره و بیان کرد: وجود سه عضو از همدان در بین ۱۶ عضو وابسته به اعضای سازمان‌های گردشگری، افتخاری برای استان همدان به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان تصریح کرد: چهلمین اجلاس گردشگری آسیا از روز ۲۰ آبان در همدان آغاز می‌شود و به مدت سه روز با برگزاری نشست‌های گوناگون ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار