مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی از برگزاری جشنواره ملی حقوق شهروندی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این جشنواره برنامه‌ای سه ساله است که رویداد‌های مختلفی را پوشش داده و نشاط بخشی و امیدآفرینی از اهداف این برنامه است.
کد خبر: ۶۷۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 10 November 2018
شهیندخت مولاوردی گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان الگوی مناسبی برای شاد کردن کودکان دیگر استان‌های کشور است.

به گزارش ایرنا، مولاوردی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: برنامه‌های شاد و نشاط آور نیاز امروز جامعه ما و کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه کودکان کشور به برنامه‌های شاد و نشاط آور نیاز دارند افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در این راستا برنامه‌های خوبی مانند نمایش‌های گوناگون، شاد پیمایی، نمایش سیار و راه اندازی پارک تئاتر کودک پیش بینی کرده و می‌تواند مدل مناسبی برای دیگر استان‌ها باشد. 

مولاوردی به نقش تئاتر در یادگیری کودکان اشاره کرد و گفت: کشور‌هایی که تجربه موفقی در مورد آموزش شهروندی دارند، قالب بازی را برای آموزش مفاهیم و آموزه‌های حقوق شهروندی به کودکان انتخاب کرده اند و ما نیز در این زمینه برنامه‌های مشترکی با وزارت آموزش و پرورش داریم که به زودی تفاهم نامه آن امضا می‌شود. 

مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما تربیت و آموزش حقوق شهروندی است و این مهم از دوران کودکی، سنین پایه و از خانواده باید آغاز شود تا ماندگاری لازم را داشته باشد.

وی یادآوری کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از رویداد‌های مهمی است که می‌توان بسیاری از اهداف حقوق شهروندی را در آن پیگیری کرد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت و شرایط کنونی از لحاظ شاخص امید اجتماعی و اعتماد عمومی ضروررت عملیاتی کردن چنین برنامه‌هایی به شدت احساس می‌شود. 

مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از بعد بین المللی می‌تواند خط بطلان به روی سناریو‌های ایران هراسی کشیده و زیبایی‌های کشورمان را برای مردم جهان به تصویر بکشد و ذهنیت‌های منفی را به تحسین و تشویق تبدیل کند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار کودک و حقوق شهروندی و اجتماعی به دبیری مریم کاظمی از ۲۸ آبان تا ۴ آذر در همدان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار