رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی و هنری شاخص در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: امسال با توجه به تقارن دهه فجر با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) باید برنامه‌ها به نحوی برگزار شود تا جایگاه هر دو مناسبت رعایت شود.
کد خبر: ۶۷۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ 07 November 2018
زینب سیف گفت: امسال چهلمین سال پیروزی شکوهمند مردم ایران بر ظلم و طاغوت ستمشاهی است و همه وظیفه داریم پاسدار این انقلاب و ارزش‌های آن باشیم.

به گزارش ایسنا، سیف در کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر شهرستان نهاوند، افزود: در ماندگاری این انقلاب و حفظ آن همه مردم سهیم بوده و هر آنچه توانسته‌اند از جان و مال خویش در راه اعتلای آن هزینه کرده‌اند و این بزرگترین خاری است که بر چشم دشمنان ماست چرا که می‌بینند کوچک و بزرگ، پیر و جوان در رکاب رهبر و انقلاب خود ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب به خیال واهی اجازه نمی‌دهند ما جشن ۴۰ سالگی انقلاب خود را برگزار کنیم و این بهترین فرصت است تا به آنان بفهمانیم چیزی جز محالات و خیال‌های باطل نداشته و ندارند.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری گرامیداشت دهه مبارک فجر شهرستان نهاوند عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اتفاقی بی‌بدیل در تاریخ معاصر به شمار می‌آید که در مسائل سیاسی جهان و منطقه ایفاگر نقش تعیین‌کننده و تحولات غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

وی بیان کرد: این اتفاق بزرگ، معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و با آگاهی‌های عمیقی که در میان ملت‌های مسلمان جهان به‌ویژه در کشور‌های اسلامی به وجود آورد، زمینه تحولات ریشه‌دار و چشمگیری را فراهم کرد.

سیف ادامه داد: اینک که در آستانه برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بی‌گمان بیش از بیش حضور، هم‌فکری و همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی و نقش‌آفرینی و اثربخشی آنان می‌تواند در برگزاری باشکوه‌تر آن تأثیرگذار باشد و باید برنامه‌ها مردمی و پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و همچنین فضاسازی‌ها به نحوی باشد که این جشن کاملا در سطح شهرستان نمود پیدا کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مذهبی و قرآنی در این ایام گفت: برگزاری جنگ شادی شامل اجرای نمایش تئاتر طنز با حضور هنرمندان برجسته کشور و شهرستان، اجرای موسیقی صحنه‌ای، مسابقه، برگزاری همایش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های شهرستان، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی عصر شعر و خاطره با حضور عموم مردم، برگزاری مسابقات سرود، تیراندازی، کتابخوانی، مشاعره، برگزاری محافل علمی، فرهنگی و هنری برای انتقال فرهنگ انقلاب به نسل تازه، برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی، کاریکاتور، شعر، عکس و فیلم با موضوع انقلاب، بیداری اسلامی، نواختن سرود و آهنگ‌های انقلابی و تجلیل از فعالان قرآنی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

رئیس اداره ارشاد نهاوند گفت: برگزاری ویژه‌برنامه‌های متناسب با ایام مذکور در جشن انقلاب در بیش از ۷۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی، برگزاری بیش از ۵۰ مسابقه مختلف ورزشی و فرهنگی در سطح شهر و روستا، برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله عکس، هنر‌های تجسمی و کتاب، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی و دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های اجرایی این دهه در نهاوند است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار