مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: ضروری است برای این موضوع و جلوگیری از حادثه واژگونی تانکر‌های حامل سوخت و مواد خطرناک تصمیم درستی گرفته شود. 
کد خبر: ۶۷۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 07 November 2018
علیمردان طالبی با بیان اینکه حمل مواد خطرناک و سوخت در شب باید ممنوع شود، گفت: با آغاز بارش‌ها حوادث مربوط به تانکر‌های حمل سوخت در همدان بیشتر می‌شود.

به گزارش تسنیم ، طالبی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان با اشاره به اینکه موضوع حمل مواد خطرناک آئین‌نامه مشخص دارد که در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: بنا بر گفته وزیر نفت و ارسال نامه‌ای به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی متولی حمل ۴ ماده بنزین، نفت، گازوئیل و مازوت شرکت نفت است. 

وی با بیان اینکه شرکت نفت به جز ۴ ماده، متولی حمل باقی مواد خطرناک نیست، افزود: بیشترین موادی که از استان همدان عبور می‌کند مواد پتروشیمی است. 

طالبی با تأکید بر اینکه طبق دستورالعمل‌های موجود تانکر‌های حامل سوخت باید هنگام شب متوقف شده و در محور‌ها تردد نکنند، گفت: هنگام بارندگی نیز عبور و مرور این تانکر‌ها به ویژه در داخل شهر بسیار خطرناک است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به اینکه در این ماه شاهد حدود ۴ مورد واژگونی تانکر حامل سوخت بودیم، بیان کرد: هنگام حادثه واژگونی پلیس‌راه، اورژانس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، فرمانداری و ... در محل تلاش می‌کنند که در پی حادثه اولیه، حادثه ثانویه اتفاق نیفتد. 

طالبی با بیان اینکه چندین بار طرح موضوع شده است که متولی برای این موضوع تعیین شود، عنوان کرد: ضروری است برای این موضوع و جلوگیری از حادثه واژگونی تانکر‌های حامل سوخت و مواد خطرناک تصمیم درستی گرفته شود. 

وی با تأکید بر اینکه تانکر‌های حامل مواد خطرناک و سوخت همواره مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که این مشکلات در استان همدان با توجه به اینکه کریدور حمل این مواد است بیشتر بوده است، اعلام کرد: در فصل زمستان و با توجه به بارش‌ها قطعا این مشکل بیشتر می‌شود که باید تصمیم درستی برای این موضوع گرفته شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان تأکید کرد: پیمانکاران حمل مواد خطرناک باید تجهیزات لازم را داشته باشند تا هنگام وقوع حوادث تخلیه و جمع‌آوری مواد به درستی انجام شده و ایمنی محیط فراهم شود. 

طالبی با اشاره به اینکه در برخی از مواقع مواد برخی از تانکر‌های واژگون شده ناشناخته است و اورژانس و آتش‌نشانی مواد را نمی‌شناسند، مطرح کرد: هنگامی که مواد تانکر‌ها ناشناخته باشد خطر ورود برای کنترل این حادثه بیشتر است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت‌: باید با تاریک شدن هوا عبور و مرور تانکر‌های حامل سوخت و مواد خطرناک متوقف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار