قائم مقام دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان طبق اسناد موجود و به همت بنیاد نمایش در ایران گردآوری و اعلام شده است، نخستین کسی که در ایران تئاتر کودک اجرا کرد، جبار باغچه‌بان بود لذاتصمیم گرفتیم جشن صد سالگی تئاتر کودک را پیش از آغاز جشنواره و سر مزار این هنرمند آغاز کنیم.
کد خبر: ۶۷۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴ 07 November 2018
اردشیر صالح‌پور  گفت: امسال جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان ری برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، صالح‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحوم جبار باغچه‌بان مبدع تئاتر کودک در ایران بود که در ادامه بازدیدی که از مزار مرحوم داشتم، با شهرداری منطقه بیست در مورد برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک و نوجوان هماهنگی‌های لازم انجام شد.

وی بیان کرد: این مراسم سر مزار مرحوم باغچه‌بان در روز جمعه؛ ۲۵ آبان‌ماه انجام می‌شود که در این روز و ساعت ۱۴ با همراهی هنرمندان مطرح و تاثیرگذار حوزه تئاتر کودک و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه، نخستین مراسم جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان را در شهرستان ری برگزار می‌کنیم.

قائم مقام دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای تعویض سنگ مزار جبار باغچه‌بان هم انجام گرفته است، علاوه‌بر پوستری که هر سال برای جشنواره طراحی می‌شود، پوستری جداگانه هم برای این جشن در نظر گرفته شده که سر مزار جبار باغچه‌بان رونمایی این پوستر هم انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد رشد حقیقی خود را پیدا کند باید به دو نهاد مادران و کودکان توجه کند. این جشنواره در کشور تنها پایلوت تئاتر کودک و نوجوان و یکی از بزرگترین جشنواره‌های آسیا در این حوزه است.

صالح پور با بیان اینکه جشنواره با حضور برجسته‌ترین گروه‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد؛ گفت: هنرمندانی از چهار قاره جهان در ایام برگزاری جشنواره به همدان خواهند آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار