شعار امسال جشنواره "حقوق اجتماعی و حقوق شهروندی کودک" اعلام شد که به گفته رئیس جشنواره پوستر بر همین مبنا طراحی شده و تلاش شده تا همه مفاهیم رویش، پویش، طراوت و زیبایی شناسی در آن لحاظ شود.
کد خبر: ۶۷۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 06 November 2018
شعار امسال جشنواره تئاتر کودک «کودک و حقوق اجتماعی» و «کودک و حقوق شهروندی» است تا کودکان از حقوق خود آگاه شوند.

به گزارش تسنیم ، شعار بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که سال گذشته برگزار شد با عنوان " کودکی همسفر قصه ها" بود و پوستر جشنواره هم بر مبنای همین شعار طراحی شد که البته مورد نقد برخی رسانه‌ها و هنرمندان نیز قرار گرفت.

پوستر امسال که بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است توسط "مرضیه سرمشقی" و "رفعت هاشمی سی سخت" طراحی و با حضور هنرمندان کشوری و استانی در مدرسه ابتدایی «شهید سردار حاج حسین همدانی» که در یکی از محلات حاشیه شهر همدان قرار دارد، رونمایی شد.

با تماشای پوستر امسال جشنواره هیچ مفهومی از شعار امسال جشنواره یعنی حقوق اجتماعی و شهروندی کودک به چشم نمی‌خورد البته شاید مسئولان جشنواره معنا و مفهومی را در این تصویر دیده اند، ولی زمانی که از چند کودک و نوجوان در مورد این تصویر سوال شد مطلبی را برداشت نکردند.

مرضیه سرمشقی و رفعت هاشمی سی سخت دو طراح پوستر جشنواره هستند که ربع قرن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را در قالب پوستر به نمایش گذاشته اند.

مرضیه سرمشقی کارشناس نمایش عروسکی وکارشناس ارشد گرافیک است که طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی جشنواره بین المللی نمایش عروسکی را نیز در پرونده کاری دارد.

رفعت هاشمی سی سخت هنرمند شناخته شده گرافیک و تصویرگری کتاب که در بسیاری از نمایش‌های عروسکی و کودک و نوجوان به عنوان طرح پوستر و بروشور همکاری داشته است.

این پوستر که در قطع ۱۰۰ در ۷۰ طراحی شده ۱۳ آبان ماه در مراسمی در یکی از مدارس دخترانه شهر همدان در منطقه کوی ولیعصر و توسط نوجوانان دختر رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، تا کنون ۱۳ کشور از آفریقا، آسیا و اروپا برای شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اعلام آمادگی کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار