مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: دارندگان اسلحه شکاری مجاز و دفترچه شناسایی شکارچی‌گری می‌توانند از ۱۲ آبان نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.
کد خبر: ۶۷۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 05 November 2018
سیدعادل عربی اعلام کرد: طبق شیوه‌نامه ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست، پروانه عادی شکار پرندگان وحشی برای گونه‌های خشکی زی در سالجاری در استان همدان صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، عربی با بیان این خبر افزود: متقاضیان می‌توانند از تاریخ مقرر نسبت به ثبت اطلاعات و درخواست صدور پروانه از طریق سامانه شکار و صید برای صدور پروانه شکار پرنده استانی اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: اعتبار پروانه‌های صادره دو ماهه بوده و پس از اتمام مدت مذکور، صدور مجدد آن بلامانع بوده و فصل شکار تا پایان بهمن‌ماه سالجاری است.

عربی درباره مبلغ واریزی نیز گفت: بهای پروانه‌های صادره به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و تعداد مجاز شکار چهار قطعه صرفا در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه است.

وی در ادامه به وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و یادآور شد: در صورت وقوع بیماری مذکور و اعلام ممنوعیت شکار از سوی سازمان مرکزی متبوع، دارنده پروانه موظف و متعهد است از شکار هرگونه پرنده خودداری کند.

عربی خاطرنشان کرد: مدت زمان اعتبار پروانه گونه‌های مجاز قابل شکار، مکان‌های مجاز برای شکار در روی پروانه‌ها قید شده است و شکارچیان موظف به رعایت موارد بوده و در صورت شکار پرندگان دیگر با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار