معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه" unwto" قطعاً در راستای معرفی همدان به جهان برگزاری می‌شود، گفت: خوشبختانه برگزاری این اجلاس به میزبانی ایران و همدان با چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی مصادف شده است.
کد خبر: ۶۷۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 04 November 2018

به مناسبت فرارسیدن میزبانی همدان برای چهملین اجلاس جهانی گردشگری" unwto" نشست خبری با حضور عراقی معاون عمرانی استاندار، صوفی شهردار همدان، مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی همدان، روسای کمیته‌های دبیرخانه اجلاس و خبرنگاران و اصحاب جراید برگزار شد.همدان در آستانه بزرگترین رویداد گردشگری جهان/ برگزاری اجلاس جهانی گردشگری، عملاً یکی از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده است/ موفقیت‌های امروز در حوزه گردشگری نتیجه اعتماد به بخش خصوصی است/ آمادگی صدا و سیمای همدان برای پوشش همه جانبه اجلاس


به گزارش تابناک همدان، معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه" unwto" قطعاً در راستای معرفی همدان به جهان برگزاری می‌شود، افزود: خوشبختانه برگزاری این اجلاس به میزبانی ایران و همدان با چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی مصادف شده است.
 
برگزاری اجلاس جهانی گردشگری تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده است

محمود رضا عراقی با اشاره به اینکه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با حضور شرکت‌های گردشگری از سراسر جهان در ایران- همدان برگزار می‌شود، تأکید کرد: برگزاری این رویداد، عملاً یکی از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده و نشان می‌دهند تحریم‌های و تهدیدات آمریکا همانند گذشته بر روی مردم دنیا تأثیر ندارد.

وی با تأکید بر اینکه با یک خرد جمعی در استان محور توسعه را بر مبنای گردشگری قرار داده شده است، تصریح کرد: گردشگری با توجه به اینکه اصولاً صنعت جدیدی در دنیا و ایران است باید سازوکار‌هایی برای این حوزه پیدا کرده و بیشتر به این موضوع پرداخته شود و جامعه را نسبت به این حوزه حساستر و آگاهی بیشتری داده شود تا در این راستا بتوانیم اشتغال ایجاد کرده و اقتصاد را شکوفا کنیم.

عراقی با بیان اینکه از دیگر اقداماتی شکوفا کردن همدان در راستای گردشگری، معرفی ظرفیت‌های همدان به کشور و جهانیان است، ابراز کرد: برگزاری اجلاس، همایش‌ها و رویداد‌های ملی و بین‌المللی از راه‌های مؤثر در معرفی ظرفیت‌های همدان است.

وی با بیان اینکه اهمیت برگزاری اجلاس جهانی گردشگری نسبت به قبل صدچندان شده است، افزود: گردشگری صنعت جدیدی در دنیاست و باید بر این اساس سازوکار‌های آن را در نظر گرفته و آن را رشد دهیم.

عراقی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های همدان را به دنیا باید بشناسانیم، گفت: یکی از مسائل مهم برای شناساندن همدان برگزاری رویداد‌های بین‌المللی و حساس‌سازی نسبت به معرفی همدان است.

محمود رضا عراقی در ادامه اظهار داشت: مشکل مالی برای برگزاری این اجلاس نداریم، اما سازمان میراث فرهنگی قول‌هایی در خصوص تخصیص اعتباری جداگانه به این رویداد داده است.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری "UNWTO" اختصاص یافته و تا کنون ۴۵ میلیارد آن به همدان پرداخت شده است.
 
موفقیت‌های امروز در حوزه گردشگری نتیجه اعتماد به بخش خصوصی است

عراقی با تاکید بر اینکه موفقیت‌های امروز در حوزه گردشگری نتیجه اعتماد به بخش خصوصی است، افزود: شرکت‌های خصوصی تخصصی می‌توانند موجب توسعه و بیانگر اقتدار حوزه‌های مختلف باشند که حضور شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده تفریحی گنجنامه در این اجلاس می‌تواند حوزه گردشگری استان را تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این اجلاس با ۱۵ کمیته در شرکت علیصدر تشکیل شده است، خاطر نشان ساخت: سازمان میراث فرهنگی، اصحاب رسانه، تله‌کابین گنج نامه و شهرداری نیز همکاری لازم را با این کمیته‌ها دارند.

عراقی گردشگری را در همدان از اهمیت بالایی دانست و افزود: امیدواریم این اجلاس در سطح بسیار بالایی برگزار شود و هرچقدر بخش دولتی و خصوصی هم راستا باهم پیش بروند کار‌ها بهتر انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه شهرداری نیز در حال عضویت در سازمان جهانی گردشگری است، گفت: معتقدم توسعه ما در توجه به بخش گردشگری است که اکنون سه مجموعه از همدان در سازمان جهانی گردشگری عضو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: همدان با سه عضو در اجلاس جهانی گردشگری ۲۰ درصد از سهمیه اعضای این اجلاس را سهیم استهمدان در آستانه بزرگترین رویداد گردشگری جهان/ برگزاری اجلاس جهانی گردشگری، عملاً یکی از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده است/ موفقیت‌های امروز در حوزه گردشگری نتیجه اعتماد به بخش خصوصی است/ آمادگی صدا و سیمای همدان برای پوشش همه جانبه اجلاس

علی مالمیر افزود: با وجود افزایش نرخ ارز و وضعیت اقتصاد کشور ۳۰ درصد افزایش گردشگران داخلی و ۵۲ درصد افزایش گردشگران خارجی را از اماکن گردشگری همدان داشتیم که این نخستین تاثیرات این اجلاس و رویداد همدان ۲۰۱۸ را در توسعه گردشگری نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شعبه دفتر بررسی‌ها در میراث فرهنگی همدان ایجاد می‌شود، گفت: این دفتر به تسریع صدور مجوز‌ها و بهبود فضای کسب و کار کمک خواهد کرد.

 مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: ۱۵۷ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری هستند، اما الزامی به حضور همه کشور‌ها در اجلاس وجود ندارد.

وی اظهارداشت: در اجلاس گذشته ۳۴ کشور عضو بودند، اما امسال ۱۶ کشور شرکت کردند و علی رغم تبلیغات سوء که علیه ایران انجام شد استقبال خوبی برای شرکت در اجلاس وجود دارد.

مالمیر با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاه‌ها و رویکرد گردشگری از دستاورد‌های اجلاس است، افزود: همه دستگاه‌ها به گونه‌ای در حوزه گردشگری حضور پیدا می‌کنند که نشان از آثار این رویداد‌ها و تقویت گردشگری دارد.
 
نشست‌ها و رویداد‌های گردشگری از ارزانترین نشست‌ها برای دولت است

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد‌ها همه استان و کشور تبلیغ و معرفی می‌شوند، نشست‌ها و رویداد‌های گردشگری از ارزانترین نشست‌ها برای دولت است و غالبا بخش عمده‌ای از هزینه نشست‌ها توسط میهمانان پرداخت می‌شود که آورده‌ای برای استان محسوب می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: رویداد‌های گردشگری در مقایسه با سایر رویداد‌ها کم‌هزینه است و هزینه‌ای که اختصاص یافته برای تولید محتوا بوده و هزینه میهمانی نیست.

وی تصریح کرد: حساسیت‌زایی در همه ارکان استان نسبت به مقوله گردشگری از دیگر دستاورد‌های گردشگری و این رویدادهاست.

مالمیر انعکاس خبری این اجلاس را یکی از مهمترین دستاورد‌های میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری "UNWTO"دانست و افزود: اطلاع رسانی و معرفی همدان مهمترین هدف از برگزاری این چنین رویداد‌هایی هست که به بهترین شکل صورت گرفت.

مالمیر خاطر نشان ساخت: برخی از کشور‌ها تا ۱۰۰ نماینده در اجلاس جهانی گردشگری "UNWTO" عضو دارند که در این چهلمین نشست این اجلاس از هر کشور یک یا دو نماینده در همدان حضور می‌یابند.
 
موافقت موسسه فرهنگی اکو جهت تاسیس کرسی شهر جهانی ابن سینا در همدان

در ادامه این نشست شهردار همدان نیز از موافقت موسسه فرهنگی اکو جهت تاسیس کرسی شهر جهانی ابن سینا در همدان خبر داد و گفت: موسسه فرهنگی اکو در تهران، به عنوان نماینده سازمان بین المللی اکو موافقت کرد تا کرسی شهر جهانی ابن سینا در مقر این سازمان در وین پایتخت اتریش تاسیس شود.

عباس صوفی افزود: چندی پیش درخواست این کرسی به مقر اکو واقع در وین پایتخت اتریش ارسال شد و امروز با این درخواست موافقت شد.همدان در آستانه بزرگترین رویداد گردشگری جهان/ برگزاری اجلاس جهانی گردشگری، عملاً یکی از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده است/ موفقیت‌های امروز در حوزه گردشگری نتیجه اعتماد به بخش خصوصی است/ آمادگی صدا و سیمای همدان برای پوشش همه جانبه اجلاس

وی اضافه کرد: این اتفاق می‌تواند همدان را به عنوان یکی از شهر‌های فرهنگی دنیا معرفی کند.

شهردار همدان خاطر نشان ساخت: متاسفانه تاکنون در حوزه گردشگری نتوانستیم همدان را به جهانیان معرفی کنیم و ظرفیت‌های بی نظیری همچون آرامگاه بوعلی و غار علیصدر می‌تواند همدان را در حوزه گردشگری جهانی کند.

وی اظهار داشت: در این مدت جلساتی با سفرای اتریش، بلژیک، سوییس، یونان، برزیل و ژاپن برگزار کردیم و مذاکراتی در خصوص توسعه صنعت گردشگری استان با آن‌ها انجام داده ایم.

صوفی با اشاره به اینکه اکو زیر مجموعه‌ای از سازمان ملل متحد است خاطر نشان ساخت: این چنین اتفاقات بین المللی می‌تواند در توسعه و معرفی همدان موثر باشد.

وی افزود: اجلاس جهانی گردشگری" UNWTO" بهترین موقعیت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، به گردشگران سراسر دنیا است.

صوفی تاکید کرد: هفته گذشته همدان به عنوان نخستین شهر جهان در اجلاس جهانی گردشگری "UNWTO" عضو شد که این می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری این شهر موثر باشد.

وی با اشاره به عضویت همدان در چندین نهاد بین المللی، افزود: در آینده‌ای نزدیک مرکز توسعه همکاری‌های بین المللی شهر همدان راه اندازی می‌شود که این مرکز هدایت و مدیریت این نهاد‌های بین المللی را به عهده می‌گیرد.

شهردار همدان ادامه داد: این مرکز می‌تواند برای توسعه حوزه گردشگری کشور مفید باشد و یک گام بلندی در صنعت گردشگری همدان بردارد.

صوفی یادآور شد: طی چند روز اخیر با سفرای زیادی نشست‌های مختلفی داشتیم و از آن‌ها دعوت کردیم که در همدان حضور یابند.

حضور اعضای هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری در همدان قطعی است

در ادامه گفت: عضو هیئت رئیسه سازمان جهانی گردشگری نیز گفت: از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه شاهد حضور اعضای سازمان جهانی گردشگری در همدان خواهیم بود و حضور اعضای هیات رئیسه سازمان نیز قطعی شده است.
همدان در آستانه بزرگترین رویداد گردشگری جهان/ برگزاری اجلاس جهانی گردشگری، عملاً یکی از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده است/ موفقیت‌های امروز در حوزه گردشگری نتیجه اعتماد به بخش خصوصی است/ آمادگی صدا و سیمای همدان برای پوشش همه جانبه اجلاس

حمید رضا یاری با بیان اینکه تیم پیشرو سازمان جهانی ۱۷ آبان در همدان حضور خواهد داشت، بیان کرد: برنامه اصلی اجلاس روز ۲۱ آبان‌ماه با مراسم افتتاحیه به مدت ۴۵ دقیقه برگزار خواهد شد که برنامه بعدی نشست خبری آقای مونسان و رییس اجلاس جهانی با خبرنگاران خواهد بود.

یاری تصریح کرد: از بعداز ظهر روز ۲۱ آبان پنل‌های تخصصی اجلاس در هتل باباطاهر برگزار خواهد شد که موضوعات آن در حوزه گردشگری و با حضور ۱۰ نفر از اساتید بنام دنیاست.

وی از اعطای گواهینامه بین‌المللی به شرکت‌کنندگان در این پنل‌ها خبر داد و با بیان اینکه در این برنامه پس‌تور نیز در نظر گرفته شده است، افزود: بازدید از غار علیصدر، باغ موزه دفاع مقدس، حضور در لاله‌جین در برنامه قرار دارد.

یاری با بیان اینکه اجلاس جهانی گردشگری بزرگترین اجلاس گردشگری طی ۴۰ سال اخیر در کشور است که به میزبانی همدان برگزار می‌شود افزود: در این اجلاس ۱۵ کمیته تشکیل شده که هر کمیته‌ای کار خود را دنبال می‌کند.
 
همدان به روی آنتن های بین المللی می رود
 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان نیز در این جلسه گفت: در چند ماه اخیر که همدان به عنوان میزبان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری "UNWTO" معرفی شد، تیزر‌های متفاوتی از چند شبکه تلویزیونی در رابطه با این موضوع روی آنتن رفت.
همدان در آستانه بزرگترین رویداد گردشگری جهان/ برگزاری اجلاس جهانی گردشگری، عملاً یکی از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده است/ موفقیت‌های امروز در حوزه گردشگری نتیجه اعتماد به بخش خصوصی است/ آمادگی صدا و سیمای همدان برای پوشش همه جانبه اجلاس

مهدی دهقان نیری افزود: ۲۰ آبان برنامه‌ای زنده در رابطه با این اجلاس از شبکه استانی همدان و شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آیین گشایش این اجلاس به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، این برنامه از شبکه استانی و بخش‌هایی از آن ازشبکه خبر به صورت زنده پخش می‌شود.

دهقان نیری تصریح کرد: در طول برگزاری این اجلاس برنامه‌های مختلف اجتماعی همچون «حالا خورشید» از شبکه‌های مختلف سیما، مستقیم از شهر همدان روی آنتن می‌رود.
 
وی در پایان یاد آور شد: واحد مرکزی خبر پوشش خبری این اجلاس را به صورت کامل انجام می‌دهد و برنامه‌های تولیدی دیگر نیز از این اجلاس پوشش داده می‌شود.

لازم به ذکر است که در پایان این جلسه از تمبر یادبود اجلاس و همچنین پوستر جشنواره پاییزه همدان رونمایی شد.
همدان در آستانه بزرگترین رویداد گردشگری جهان/ برگزاری اجلاس جهانی گردشگری، عملاً یکی از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده است/ موفقیت‌های امروز در حوزه گردشگری نتیجه اعتماد به بخش خصوصی است/ آمادگی صدا و سیمای همدان برای پوشش همه جانبه اجلاس
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار