غارآکواریوم گنج‌نامه پاییز ۱۳۹۷ روز‌های پر استقبالی را به واسطه حضور گردشگران تجربه کرد این ادعا را بازدیدکنندگان حاضر در غار آکواریوم روز‌های اخیر اثبات می‌کرد. 
کد خبر: ۶۷۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ 01 November 2018

غارآکواریوم گنج‌نامه پاییز ۱۳۹۷ روز‌های پر استقبالی را به واسطه حضور گردشگران تجربه کرد این ادعا را بازدیدکنندگان حاضر در غار آکواریوم روز‌های اخیر اثبات می‌کرد. 

به گزارش تابناک همدان از کمیته اطلاع رسانی، برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان و عضویت دهکده تفریحی توریستی گنجنامه در (UNWTO) بهانه‌ای منطقی برای افزایش بازدید از این مجموعه در سال ۲۰۱۸ است.

در توضیحات این مجموعه توسط تیم کارشناسی و راهنمایان حاضر برای گردشگران چنین مطرح می‌شد:

راه‌اندازی غار آکواریوم گنج‌نامه، تلفیق دو عنصر صخره و کوهستان با اعماق آب‌های دریا در این منطقه است که برای همه سنین جذاب است.

آغاز پروژه غار آکواریوم گنج نامه در سال ۱۳۹۰ توسط گروه مشترکی از مهندسان و پیمانکاران ایرانی و خارجی با هدف خلق محیطی متفاوت و به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگر و محیا کردن محلی برای تحقیقات و ارتقا سطح آموزش و با تلفیق دو عنصر متفاوت، صخره و کوهستان با اعماق آب‌های دریا و با الهام از غار علیصدر طراحی شد.

این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۸۰۰ متر مربع و ارتفاع متغیر ۲.۵ تا ۱۵ متر. ظرفیت ۷۵۰۰۰ لیتر در سالن اصلی و دارای ۲۱ آکواریوم آب شور و شیرین با ابعاد متغیر ۱*۱ تا ۲*۳ متر است.

همچنین دارای آکواریوم نگهداری سفره ماهی و ستاره دریایی همچنین آکواریوم‌های پلنت به ابعاد ۳*۲ که در نوع خود بی نظیر است همچنین محوطه نگهداری مجموعه‌ای از بهترین نمونه‌های نادر زیست محیطی و خزندگان سراسر جهان در طبقه دوم غار وجود دارد.

کل مسیر بازدید از این غار در سه سالن اصلی با راهرو‌هایی دارای مه و باران مصنوعی با رایحه‌های مربوطه است و حال و هوای کاملا متفاوت بدون اطلاع بازدید کننده از قسمت بعدی به مخاطب ارائه می‌دهد.

در توضیحات این مجموعه برای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد یکی از مهمترین فرصت‌های عرضه داشته‌های گنج‌نامه رویداد‌های بین المللی همدان ۲۰۱۸ خواهد بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار