یک استاد آکادمی بین المللی ان. ال. پی (N.L.P) گفت: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و ضرورت پیشگیری از ناهنجاری‌های روانی و اجتماعی، آموزش برنامه‌های مهارت‌های زندگی در مدارس می‌تواند توانایی‌های دانش آموزان را در مواجهه با مشکلات و موقعیت‌های آسیب زا افزایش دهد و آن‌ها را در انجام تصمیم گیری‌های مناسب و حل مسئله کمک نماید. 
کد خبر: ۶۷۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 31 October 2018

دکتر رضا عمرایی گفت: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و ضرورت پیشگیری از ناهنجاری‌های روانی و اجتماعی، آموزش برنامه‌های مهارت‌های زندگی در مدارس می‌تواند توانایی‌های دانش آموزان را در مواجهه با مشکلات و موقعیت‌های آسیب زا افزایش دهد و آن‌ها را در انجام تصمیم گیری‌های مناسب و حل مسئله کمک نماید. 
 
 به گزارش تابناک همدان دکتر رضا عمرایی افزود: باید با آموزش‌ها و برگزاری جلسات آموزشی در مدارس به دانش آموزان مهارت‌های مهم زندگی و اجتماعی را یاد دهیم تا آن‌ها بتوانند در عمل و شرایط بحرانی و خطر زا و هنگام پیشنهاد‌های نامناسب از سوی گروه‌ها و دوستان ناباب مثل تعارف به مصرف مواد مخدر یا کشیدن سیگار واکنش مناسب و درست از خود نشان دهند و با نه گفتن به چنین پیشنهاداتی، سلامت و توانمندی‌های خود را در برابر مخاطرات اجتماعی ارتقاء بخشند. 

وی افزود: آموزش این مهارت‌ها به دانش آموزان توسط معلمین و کارشناسان و صاحب نظران روانشناسی و اجتماعی، توانایی آن‌ها را در برقراری روابط مطلوب و مؤثر با دوستان و دیگران در داخل و خارج از مدرسه و محیط بیرون از خانواده افزایش می‌دهد و به آن‌ها در حل مشکلات و غلبه بر فشار‌ها و استرس‌ها و سازگاری اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی کمک می‌کند. 

عمرایی گفت: در تعریفی که سازمان بهداشت جهانی از مهارت‌های زندگی ارائه می‌دهد به توانایی انجام رفتار‌های سازگارانه و مطلوب به گونه‌ای که افراد بتوانند در برخورد با چالش‌ها و مشکلات زندگی روزمره تصمیم گیری مناسب و عاقلانه بگیرند و توانایی حل مشکلات را داشته باشند و در پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی موفق باشند، اشاره شده است؛ بنابراین ضروری است که ما در مدارس و محیط‌های آموزشی این توانایی‌ها و مهارت‌ها را به دانش آموزان یاد دهیم تا از این طریق به کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کمک کنیم و زمینه ارتقاء بهداشت روانی و سلامت دانش آموزان را در مدارس فراهم کنیم و این امر زمانی تاثیر مطلوب دارد که معلمان ما هم در مدارس به مهارت‌های ان. ال. پی و مهارت‌های گوناگون زندگی نظیر مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حلّ مساله و تصمیم گیری، کنترل خشم، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و موقعیت‌های استرس زا آشنا باشند. 

وی همچنین تصریح کرد: ضرورت دارد که در محتوای کتاب‌های درسی نیز به موضوع آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی بیشتر پرداخته شود و مدیران و برنامه ریزان آموزشی شرایطی را در نظام آموزشی فراهم کنند که به مباحث ان. ال. پی و آموزش این مهارت‌ها در محیط‌های آموزشی بیشتر توجه شود و با برگزاری جلسات تخصصی و آموزش‌های و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور صاحب نظران نقش مهمی در هدایت و سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار