مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با اشاره به تعداد واحد‌های صنعتی دام و طیور بیان کرد: ۱۹۲ واحد صنعتی دام و طیور در کل استان وجود دارد که تولید سالیانه این واحد‌ها به ۶۶ هزار تن می‌رسد.
کد خبر: ۶۷۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ 01 November 2018
حسین فضلی با بیان اینکه شهرک سبزی همدان راه‌اندازی نمی‌شود، گفت: زمینی برای شهرک سبزی اختصاص نیافته و تا کنون هم زمینی نیمه تعاونی برای اجرای این پروژه پیدا نشده است.

به گزارش ایسنا، فضلی با تأکید بر اینکه هیچ سبزیجاتی در همدان با آب فاضلاب آبیاری نمی‌شود چرا که آب فاضلاب ساماندهی شده است، تصریح کرد: هیچ سبزی آلوده‌ای نداریم و آبیاری سبزیجات از طریق آب چاه‌های عمیق انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سطح زیرکشت محصولات زراعی استان ۷۹ هزار و ۵۹۷ هکتار بوده که از این سطح ۲۱۶ هزار و ۸۳ تن محصول تولید شده است.

فضلی با اشاره به سطح زیرکشت و تولیدات شاخص محصولات زراعی، افزود: از ۶۵ هزار و ۹۶۵ هکتار سطح زیرکشت گندم و جو ۸۷ هزار و ۷۱۶ تن محصول برداشت شده است.

وی بیان کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گندم آبی و ۳۵ هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص داده شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان عنوان کرد: سطح زیرکشت محصولات صنعتی نظیر چغندرقند، دانه‌های روغنی کلزا و آفتابگردان ۲۴۲ هکتار بوده که از این سطح ۲ هزار و ۲۶۸ تن محصول برداشت شده است.

فضلی با اشاره به سهم تولیدات باغی و گلخانه‌ای تصریح کرد: سطح زیرکشت این تولیدات ۹ هزار هکتار معادل ۱۱.۸ درصد از محصولات کشاروزی بوده که ۷۷ هزار و ۷۹۴ تن محصول از این سطح برداشت شده است.

وی با اعلام تولیدات شاخص محصولات گلخانه‌ای، مطرح کرد: سطح زیرکشت میوه‌های دانه‌دار ۹۵۲ هکتار با تولید ۱۲ هزار و ۶۹۳ تن، میوه‌های ریز ۲ هزار و ۳۷۲ هکتار با تولید ۴۱ هزار و ۳۴۶ تن، میوه‌های خشک ۳ هزار و ۱۵۶ هکتار با تولید ۹ هزار و ۲۷۳ تن، میوه‌های هسته‌دار ۱۵۰۸ هکتار با تولید ۱۲ هزار و ۶۲۳ تن و سایر محصولات باغی نظیر زعفران و گل محمدی هزار و ۴۷ هکتار با تولید هزار و ۸۵۲ تن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هماهنگی نظارت بر شبکه توزیع آفت‌کش‌های نباتی گفت: در این جلسه مقرر شد به‌منظور نظارت بر عملکرد نحوه توزیع سموم و آفت کش‌های نباتی کارگروه ویژه‌ای هر ۱۰ روز یکبار برگزار شود.

فضلی همچنین درباره شرایط اخذ پروانه افراد متقاضی، اظهار کرد: این افراد باید از اداره صنعت، معدن، تجارت و نظام مهندسی مجوز‌های لازم را دریافت کرده و در صورت نقص مدارک، ۱۰ تا ۱۵ روز فرصت دارند تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

وی در رابطه با نظارت دقیق بر فعالیت شرکت‌های توزیع‌کننده سموم، مطرح کرد: هر ۱۰ روز یکبار از فعالیت واحد‌های فوق بازدید به‌عمل آمده و در صورت عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها از فعالیت واحد مذکور جلوگیری و پلمب خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار