سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی همدان ۲۰۱۸ و حضور نمایندگان ۱۷۰ کشور در همدان، گفت: این فرصت بهترین موقعیت برای میراث فرهنگی به منظور توسعه گردشگری است.
کد خبر: ۶۷۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 29 October 2018
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی همدان ۲۰۱۸ و حضور نمایندگان ۱۷۰ کشور در همدان، گفت: این فرصت بهترین موقعیت برای میراث فرهنگی به منظور توسعه گردشگری است.

به گزارش تابناک همدان، از کمیته اطلاع رسانی جهلمین اجلاس جهانی گردشگری، احد آزادی‌خواه با اشاره برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری از ۲۱ تا ۲۳ آبان در استان همدان و رویداد بین المللی همدان ۲۰۱۸ با حضور نمایندگان ۱۷۰ کشور خارجی در این اجلاس، اظهار کرد: این رویداد برای استان از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که مؤثرترین بخش‎های هر حوزه برای ارزیابی و تعامل در بخش گردشگری وارد همدان خواهند شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فرصت، موقعیت خاص برای گردشگری کشور به شمار می‌‎آید که باید آن را مغتنم شمارد، افزود: سازمان میراث فرهنگی در این رابطه باید بسیار مهیاتر از قبل در صحنه حاضر شد و از این فرصت به بهترین نحو ممکن بهره برد.

وی ادامه داد: همدان یکی از ظرفیت‌‎های مهم گردشگری در کشور به شمار می‎آید که باید با معرفی درست و کارشناسانه به کارشناسان از این موقعیت به خوبی بهره ببریم و شرایط را برای تعامل بیشتر به منظور افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور مهیا کنیم.

گردشگری در شرایط تحریمی کشور یکی از مسیر‌های مهم ارز آوری به شمار می‌آید

آزادی‌خواه یادآور شد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام مشهودی به منظور میزبانی از چهلمین اجلاس جهانی گردشگری انجام نداده و در این مسیر ضرورت دارد که تفاهم‌نامه‌هایی بین بخش‌های مختلف با نمایندگان گردشگری ۱۷۰ کشور دنیا برای ارتقای گردشگری در کشور صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گردشگری در شرایط تحریمی کشور یکی از مسیر‌های مهم ارز آوری به شمار می‌آید و قطعا همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم برای توسعه گردشگری در کشور را در دستور کار خود قرار دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار