رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به اهمیت ایجاد پاویون‌های (پاتوق های) فرهنگی، اظهار کرد: این پاتوق‌ها باید بر اساس اصول شهرسازی و متناسب با فرهنگ شهر ایجاد شود و کارکرد فرهنگی و هنری آن بسیار قوی باشد.
کد خبر: ۶۷۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 31 October 2018
رضوان سلماسی گفت: بزودی تفاهم‌نامه همکاری شورا و شهرداری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان پیرامون ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» در این شهر منعقد می‌شود.

به گزارش نافع، سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا اظهار کرد: در این طرح از فضا‌های موجود شهری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌شود.

سلماسی افزود: در این خصوص لازم است مدیریت شهری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جلسه مشترکی را برای مشخص کردن مکان‌های پیشنهادی ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» برگزار کرده و نرم افزار اجرای طرح را هم تعریف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ادامه داد: گذر فرهنگ و هنر قابلیت تحقق اهداف فرهنگی را دارد و باید فضای مناسبی برای آن به منظور حضور بیشتر شهروندان فراهم شود.

سلماسی معتقد است: توجه به حوزه فرهنگ و بهره‌مندی هنرمندان و مردم از فضا‌های فرهنگی نه تنها در نوع نگاه، روش و تغییر رفتار و فرهنگ شهروندان مؤثر است؛ بلکه در رونق اقتصادی هم بسیار تاثیرگذار است؛ زیرا با کمک به فعالیت‌های هنرمندان به ایجاد فضای کسب وکار در این حوزه و اشتغالزایی هم کمک کرده‌ایم.

وی همچنین با تأکید بر به‌کارگیری نیرو‌های متخصص در حوزه فرهنگی، یادآور شد: توجه به این موضوع موجب می‌شود کار‌ها واقدامات فرهنگی و هنری به درستی تدوین و اجرایی شود؛ همچنین این اقدامات بر اساس نیاز و خواسته اقشار مختلف مردم بوده است و به همین دلیل باید اثربخشی بیشتری را در جامعه داشته باشد.

سلماسی در ادامه با اشاره به فعالیت و مشکلات تیم فوتبال شهرداری همدان، با تأکید بر اینکه شورای شهر همدان مخالف ادامه فعالیت این تیم نیست، معتقد است: اگر در لیگ‌های حرفه‌ای تیم داری میکنیم، پس باید نگاه حرفه‌ای به آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تیم فوتبال شهرداری همدان نیازمند حمایت است، افزود: باید همه ما کمک کنیم تا این تیم قدرت گرفته و به رده‌های بالاتر جدول و حتی دسته اول صعود کند تا بودجه‌ای که شهرداری هزینه میکند و همینطور تلاش و زحمات بازیکنان و کادر ورزشی، نتیجه بخش باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه در شهر همدان ظرفیت و مکان‌های مناسبی برای حضور هنرمندان واجرای برنامه‌های فرهنگی ایجاد شده است، گفت: پیاده‌راه‌ها از جمله این ظرفیت هاست که باید مورد استفاده مناسبی قرا بگیرند.

حسین قراباغی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان میزبان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری، اظهار کرد: دلیل این انتخاب پیشینه همدان و وجود ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که باید از این فرصت اجلاس برای معرفی همدان بهره گرفت.

وی همچنین در خصوص ایجاد گذر فرهنگ و هنر بیان کرد: همدان به دلیل ایجاد فضا و مکان‌ها محدودیتی در اجرای این طرح ندارد، بلکه نیازمند تدوین نرم افزار اجرای طرح است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این جلسه با اعلام اینکه گذر «فرهنگ و هنر» در همدان ایجاد می‌شود، گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و تعامل با شورا و شهرداری، انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری همدان در خصوص ایجاد گذر‌های فرهنگ و هنر و بازارچه‌های هنری منعقد می‌شود.

مجید فروتن اضافه کرد: در گذر فرهنگی برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند اجرای موسیقی، برپایی فروشگاه محصولات فرهنگی و هنری و اجرای نمایش انجام می‌شود.

فروتن اضافه کرد: هدف از ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» این است که اگر پروژه‌ای در فضا‌های مدیریت شهری اجرا می‌شود، پیوست‌نگاری فرهنگی داشته باشد تا بتوانیم از فضای ایجاد شده برنامه‌های فرهنگی هم اجرا کنیم.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد شهرداری همدان در جلسه مشترکی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مکان پیشنهادی ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» را برای انتخاب فضا و نیز تعریف نرم افزار فرهنگی آن، معرفی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار