مدیر کل دامپزشکی استان همدان یادآور شد: در ابتدای سال ۲ کانون آنفلوانزای پرندگان در استان معدوم شد که البته این کانون‌ها روستایی بودند.
کد خبر: ۶۷۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 31 October 2018
محمدرضا رسولی با بیان اینکه با سرد شدن هوا و ورود پرندگان مهاجر و آزادپرواز احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان بیشتر می‌شود، گفت: خوشبختانه تا کنون موردی از آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، رسولی اظهار کرد: ۴۳ اقدام پیشگیرانه علیه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد و خوشبختانه از شروع فصل سرما تا کنون مشکلی از این بابت در استان نداشته‌ایم.

وی خواستار توجه ویژه مرغداران به تلفات طیور هم شد و افزود: آنفلوانزای پرندگان معمولا با تلفات غیرعادی خود را نشان می‌دهد که تقاضا داریم مرغداران هر گونه تلفات را با نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی و یا تلفن ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

رسولی با تأکید بر اینکه مرغداران مقررات امنیت زیستی را رعایت کنند، عنوان کرد: مرغداران از نقل و انتقال پرندگان بدون گواهی حمل دامپزشکی خودداری کنند.

وی ورود پرندگان وحشی و آزادپرواز را از دیگر دلایل ورود آنفلوانزای پرندگان به استان دانست و خاطرنشان کرد: پرندگان آزادپرواز به علت اینکه در جا‌های مختلف رفت‌وآمد می‌کنند ممکن است بیماری را انتقال دهند.

رسولی با بیان اینکه دامپزشکی استان در سالجاری مجهز به دستگاه real time pcr شده است، گفت: با این دستگاه دامپزشکی استان قادر خواهد بود نمونه‌های آنفلوانزا را به روش مولکولی آزمایش کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار