معاون مدیریت بحران استانداری همدان گفت: استان همدان در اجرای نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس کشور رتبه اول را کسب کرد و جزء سه استان برتر کشوری شد که این ارزیابی توسط پژوهشگاه بین‌المللی زلزله انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۶۷۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 30 October 2018
قهرمان زارعی از برگزاری بیستمین دوره مانور زلزله در ۲۲۰۰ مدرسه سطح استان همدان همزمان با سراسر کشور در ۷ آذرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، زارعی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اسدآباد، افزود: این مانور، چون سال‌های گذشته یک مانور کاملا تخصصی و فنی در راستای ارتقاء آگاهی دانش‌آموزان به عنوان جامعه هدف با مشارکت محلات همجوار مدارس بوده که دستگاه‌های متولی در اجرای آن همکاری خواهند داشت.

وی با اشاره شرکت کل دانش‌آموزان ۲۲۰۰ مدرسه سطح استان همدان در این مانور همزمان با سراسر کشور، ادامه داد: این مانور زلزله در مرکز شهرستان‌ها به صورت انتخاب یک مدرسه به عنوان پایلوت و نمونه خواهد بود که آموزش‌ها و فعالیت‌های موردنظر در روز تعیین شده با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در این مدرسه پایلوت برگزار شده و ارزیابی استان از این مدارس انجام می‌گیرد.

زارعی پناه گرفتن و خارج شدن از محل در زمان زلزله را هدف این مانور برای آموزش دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: ارزیابی سایر مدارس شهرستان که پایلوت نیستند توسط آموزش و پرورش و مرکز بخش صورت گرفته و گزارش نهایی تهیه و به مراجع ذیصلاح اعلام می‌شود.

معاون مدیریت بحران استانداری همدان یادآور شد: طی برگزاری ۱۹ دوره مانور سراسری زلزله، استان همدان ۸ دوره رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار