مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان وضعیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال ۱۱ برنامه و ۵۰ طرح در بخش‌های مختلف کشاورزی آماده کرده ایم که سرانه اشتغال و سرانه سرمایه گذاری آن نیزمشخص شده است.
کد خبر: ۶۷۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 29 October 2018
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان وضعیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال ۱۱ برنامه و ۵۰ طرح در بخش‌های مختلف کشاورزی آماده کرده ایم که سرانه اشتغال و سرانه سرمایه گذاری آن نیزمشخص شده است.

به گزارش تابناک همدان، علی اصغر نقی‌ای افزود: خوشبختانه حجم تقاضای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی و تعاونی در حال افزایش بوده و پروانه‌های تأسیس در این بخش در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه همه بستر‌ها برای ورود سرمایه‌گذاران مهیا شده است، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر سرمایه‌‎گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نقی‌ای با بیان اینکه فرآوری محصولات سیب‌زمینی و سیر در اولویت برای جذب سرمایه‌گذار خارجی قرار دارد، افزود: چهار سرمایه‌گذار برای فرآوری محصول سیب‌زمینی رزن و بهار در حال پیگیری و أخذ مجوز هستند، اما تاکنون برای فرآوری سیر متقاضی و سرمایه‌گذاری نداشته‌ایم.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان پروانه تأسیس صادر شده است، گفت: ارزش تولیدات و صنایع تبدیلی کشاورزی تا پایان سال ۹۶ به ۶۵ هزار میلیارد تومان رسید که حجم قابل ملاحظه گردش مالی را به دنبال داشت که نشان از رونق بخش کشاورزی در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ کار‌ها به طور فنی‌تر آغاز شده است، تصریح کرد: اولویت‌های سرمایه‌گذاری منطبق بر توجیهات اقتصادی آماده شده است به طوریکه ۵۰ طرح و فعالیت را مشخص کرده‌ایم.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان از جذب ۵۱۵ میلیارد تومانی از منابع قانون بودجه سال ۹۶ خبرداد و گفت: سال گذشته ۲۹۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان منجر به تولید شده است.

نقی‌ای با بیان اینکه قانون بودجه سال ۹۷ در تسهیلات بانکی با تأخیر ابلاغ شده و هنوز برخی از تسهیلات ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۷ ابلاغ شده و مابقی اعتبارات در مرحله ابلاغ قرار دارد.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص آخرین آمار اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی نیز گفت: تاکنون برای ۳ هزار و ۷۴۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

نقی‌ای با بیان اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان پروانه تأسیس در استان همدان صادر شده است، افزود: این طرح‌ها با توجه به وضعیت خوب منابع بانکی طبق ردیف مختلف سنواتی معرفی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ۵۱ میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون به استان ابلاغ شده است، یادآورشد: ۶۲ میلیارد تومان پرونده به سیستم بانکی با عاملیت بانک کشاورزی معرفی شده که ۳۳ میلیارد تومان موجب عقد قرارداد شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: سهمیه استان برای اعتبار کشت‌های زراعی ۱۹۰ میلیارد تومان است که ۲۴ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

نقی‌ای در پایان یاد آور شد: فارغ التحصیلان رشته کشاورزی که جویای کار هستند می‌تواند از طریق سامانه "رصد" اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار