امام جمعه همدان با بیان اینکه عاشقان و دلدادگان سید و سالار شهیدان از سراسر جهان با پای دل و اخلاص، خود را به حرم آقا امام حسین (ع) می‌رسانند، اظهار کرد: امام حسین (ع) فردی است که خون پاک قلب مطهرش را در راه دین هدیه کرد تا بندگان خدا در سراسر جهان از جهالت، نادانی، حیرت، سرگردانی و گمراهی نجات یابند.
کد خبر: ۶۷۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 29 October 2018
 آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی گفت: راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی مانور قدرتی است که راه حق را به جهانیان می‌شناساند و درس بزرگی به پول‌پرستان دنیادوست می‌دهد.

به گزارش فارس، آیت‌الله طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به اینکه انسان در برابر همه راه‌هایی که در دنیا وجود دارد برای انتخاب راه حق حیران است، افزود: تمام انسان‌های روی زمین در مسیر شناختن راه حقیقت میان هزاران راه دچار سرگردانی هستند.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه در این میان، شیاطین نیز به دنبال گمراهی انسان هستند، تصریح کرد: وقتی گمراهی دامن می‌گستراند یک نفر مانند امام حسین (ع) باید دست به یک ازخودگذشتگی بزرگ بزند تا حق را از باطل جدا کند.

وی با اشاره به اینکه باید از خود پرسید چگونه یک شخصیت میلیون‌ها دل را شیفته خود می‌کند، ادامه داد: اربعین مانور قدرت و پیروزی است که راه حق را به رخ جهانیان کشیدن است.

محمدی با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین همه مردم با مهربانی در کنار یکدیگر حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: خودخواهی و منیت انسانی در راهپیمایی اربعین مطرح نبوده و هیچ زائری حتی حاضر به آزار رساندن به یک مورچه نیست.

وی با اشاره به اینکه پول‌پرستی در دنیا حاکم شده است، گفت: آیا شیفتگان قدرت و ثروت نباید از گردهمایی بزرگ اربعین درس بگیرند؟

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه سعودی یک روزنامه‌نگار را کشته است و امریکا سروصدای زیادی به راه انداخته است، اظهار کرد:، اما روزانه هزاران نفر انسان بی‌گناه در مناطقی، چون یمن کشته می‌شوند، اما کسی سخن نمی‌گوید.

وی با اشاره به اینکه عاشورای حسینی باعث شد که باطل نتواند خود را حق جلوه دهد، افزود: امام حسین (ع) خون خود را داد تا جهان از جهالت نجات پیدا کند.

محمدی تصریح کرد: در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و... هزاران بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند و در دموکراسی هیچ تداخلی ایجاد نمی‌شود، اما یک روزنامه‌نگار کشته شود دنیا به‌هم‌ریخته است.

وی با اشاره به اینکه تمام دولت‌ها باید همه موارد را به جز اسرار نظامی و امنیتی شفاف‌سازی کنند، ادامه داد: امید است که وزرای معرفی‌شده توسط دولت به مجلس به‌خوبی مورد بررسی قرار گیرند و مجلس با توجه به منافع کشور بررسی خود را انجام دهد.

امام‌جمعه همدان تأکید کرد: برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدا باید حساسیت به خرج داد تا کمتر نگرانی درباره مسائل کشوری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار