معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان اظهار کرد: همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای خدمات‌رسانی به زائران در حین رفت و برگشت از مسیر همدان دارند.
کد خبر: ۶۷۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 29 October 2018
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان گفت: از از ۲۱ مهر ماه تاکنون، به ۷ هزار و ۴۷۰ نفر خدمات اسکان ارائه شده و به ۳۶ مصدوم نیز خدمات‌رسانی انجام گرفته است.

به گزارش فارس، استان همدان به عنوان شاهراه غرب کشور این روز‌ها مسیر تردد زائران اربعین حسینی از سایر استان‌های کشورمان است که بر این اساس سعادت خادمی زائران را نیز بر عهده دارد.

در همایش جهانی اربعین حسینی سهم همدانی‌ها نیز خدمات‌رسانی به اربعین حسینی شده و با برپایی موکب علاوه بر پذیرایی در مواقع بحرانی نیز کمک‌رسانی دارند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان با بیان اینکه کار خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی از ۲۱ مهرماه آغاز شده است، اظهار کرد: تا امروز خدمات‌رسانی هلال احمر به ۵۱ مورد حوادث انجام شده است.

حمید عرفی با بیان اینکه ۲۸ مورد از این حوادث جاده‌ای بوده است، افزود: یک مورد حادثه کوهستان، یک مورد شهری، یک مورد زلزله و ارائه خدمات حضوری به ۲۰ نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا امروز به ۷ هزار و ۴۷۰ نفر خدمات اسکان ارائه شده است، بیان کرد: ۲۱۶ نفر روز نیرو‌های عملیاتی هلال احمر آماده خدمات‌رسانی در همه پایگاه‌های خدماتی و ثابت بودند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان تعداد آمبولانس‌هایی که ارائه خدمات داشتند را ۳۷ مورد عنوان کرد و گفت: ۴ مورد نیز خودرو‌های نجات عملیات داشتند.

وی کل مصدومان خدمات‌رسانی شده را ۳۶ نفر دانست و بیان کرد: تعداد مصدوم سرپایی ۱۴ مورد و تعداد مصدوم انتقالی به درمانگاه ۲۲ نفر است.

رضا زمانی با اشاره به آمادگی همدان برای اسکان زائران در مواقع بحرانی تصریح کرد: اگر نیاز به اسکان وجود داشته باشد، تکایا، مساجد، آموزش و پرورش و سالن‌های ورزشی آماده خدمات‌رسانی دارند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر نیز تجهیزات اعم از پتو و ... را برای زائران در نظر گرفته است، افزود: شهرداری نیز در این زمینه برای در اختیار قرار دادن فضا برای اسکان آمادگی لازم را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار