رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: امروز صنعت گردشگری از اصلی‌ترین محور‌های توسعه محسوب شده و برخی صاحب‌نظران واژه توسعه را با توریسم هم‌معنا می‌دانند چنان که صنعت گردشگری به‌عنوان چهارمین صنعت مهم دنیا و یکی از تأثیرگذارترین حرفه‌ها در جهان مطرح است.
کد خبر: ۶۷۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 29 October 2018
علی اصغر زبردست گفت: همدان به سبب پیشینه تاریخی مهد تاریخ و تمدن ایران‌زمین نامیده شد و حال با میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری در عرصه بین المللی صاحب نام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، زبردست در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه همدان می‌تواند سهم بسزایی در بازار گردشگری جهانی داشته باشد، عنوان کرد: در سال ۲۰۱۸ یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر در پنج قاره توسط فعالان شرکت‌های توریستی جابجا شده و حجم سرمایه‌گذاری آن از مرز ۲۹۰ میلیاد دلار گذشته و اشتغال ۳۰۰ میلیون نفر را رقم زده است.

زبردست با تأکید بر اینکه نقش این صنعت در تأمین نیاز‌های انسانی موجب بهبود توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور‌ها و بهره‌برداری مطلوب از منابع انسانی شده است، افزود: صنعت گردشگری و صنایع وابسته باعث نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر، بهبود روابط و کیفیت زندگی انسان، استقرار صلح و گسترش تبادلات منطقه‌ای و تقویت همکاری‌های متقابل و حفظ میراث تمدن بشری خواهد شد.

وی تأکید کرد: توجه به این مقوله از اهمیت بسزایی برخوردار است که ما فضایی را ایجاد می‌کنیم که همدان را در عرصه بین المللی معرفی کنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار