معاون فرماندار همدان خاطرنشان کرد: همدان در زمینه برگزاری مانور زلزله جزء سه استان برتر کشور شناخته شده و شهرستان همدان و سپس شهرستان بهار جزء شهرستان‌های برتر استان بودند که این حاصل مدیریت خوب و برنامه‌ریزی‌های مناسب در این حوزه بوده است.
کد خبر: ۶۷۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 26 October 2018
رضا زمانی بیان کرد: تجربه سه سال گذشته در بحث سرما، بارش برف و شوکی که به شهرستان برای اسکان زوار وارد شد ایجاب می‌کند که آمادگی‌های لازم برای اسکان اضطراری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، زمانی درشورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، عنوان کرد: در حوزه مدیریت سیلاب باید نقاط بحرانی سال قبل شناسایی و احصاء شود همچنین جداسازی خط فاضلاب رودخانه‌های عباس آباد، منوچهری و دره مراد بیگ در حال انجام است.

وی ادامه داد: جداسازی رودخانه دره مراد بیگ آغاز شده تا دیگر آب رودخانه درون فاضلاب ریخته نشود همچنین اصلاح شبکه خیابان ستاره در حال انجام است چرا که آب دو رودخانه عباس آباد و دره مراد بیگ در این شبکه ریخته می‌شود.

معاون فرماندار همدان افزود: در زمان بارندگی آب‌های سطحی وارد شبکه فاضلاب می‌شوند، شبکه نیز توان جذب آن را ندارد و باعث بالازدگی آب می‌شو‌د بنابراین باید این مساله مدیریت شود تا آب‌های سطحی و فاضلاب دچار مشکل نشود.

زمانی ضمن تاکید بر توجه به حریم و بستر رودخانه‌ها، اظهار کرد: هر رودخانه‌ای دوربرگشت خواهد داشت و این اتفاق با سیل و حجم آب همراه است و اگر حریم و بستر رودخانه را رعایت کنیم این مساله بحران‌زا نخواهد شد.

زمانی ضمن مردمی خواندن همایش بزرگ پیاده روی اربعین عنوان کرد: در بحث پیاده روی اربعین هیچ دستگاهی تعللی انجام نمی‌دهد و در موکب‌ها نیز هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان همدان ۲۰ موکب در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند که این‌موکب‌ها از امزاجرد آغاز شده و تا روستا مهدی‌آباد به پایان می‌رسند.

معاون فرماندار همدان بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید آمادگی لازم در جهت هرچه بهتر انجام شدن اربعین را داشته باشند و تلاش کنند هیچ مشکلی به ویژه در راه برگشت زائران نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات زائران از صف‌های عوارضی در استان از مسئولان تقاضا می‌کنیم نظیر سال قبل گیت‌های عوارضی برداشته شود که از لحاظ مالی و زمانی به زائران نیز کمکی شود.

معاون فرماندار همدان خاطر نشان کرد: تجربه سه سال گذشته در بحث سرما، بارش برف و شوکی که به شهرستان برای اسکان زوار وارد شد ایجاب می‌کند که آمادگی‌های لازم برای اسکان اضطراری داشته باشیم.

زمانی افزود: در این فصل احتمال بسته شدن راه‌ها متصور نیست، اما باید برای اسکان زائران آمادگی داشته باشیم و ادارات مختلف مانند اوقاف، هلال احمر و ورزش و جوانان نیز در‌این حوزه با شهرستان همکاری کنند.

وی عنوان کرد:از جاده تهران تا میدان عاشورا و از میدان عاشورا تا یکن آباد تمام موکب‌ها تامین آب شرب شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار