سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: در بحث اسکان اضطراری در همدان ۸۰ نقطه شناسایی شده و ظرفیت و راه‌ها مشخص شده است و همچنین برای آمادگی بیشتر به زودی در این فضل مانور اسکان اضطراری خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۷۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ 26 October 2018
حمید عرفی اظهار کرد: در محل‌های اسکان زائران، در سطح شهرستان همدان آمادگی اسکان تا ۲۰ هزار نفر وجود دارد.

به گزارش ایسنا، عرفی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، عنوان کرد: در محل‌های اسکان زائران، در سطح شهرستان همدان آمادگی اسکان تا ۲۰ هزار نفر وجود دارد و تا الان نزدیک دو هزار و ۴۵۰ نفر در حسینیه‌ها و مساجد اسکان داده شده اند و مشکل خاصی نیز نداشتیم.

وی بیان کرد: تعداد زائران مراجعه کننده به موکب‌ها به ویژه در مریانج و جورقان روزانه هزاران نفر است و به تمامی آن‌ها خدماتی، چون محل خواب و غذای گرم و ... ارائه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان نیز عنوان کرد: با توجه به پیش بینی فصلی پاییز بارش امسال بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود و بارش‌ها در سطح استان از آغاز مهرماه تا الان در ایستگاه رزن ۳۰ میلی متر ثبت شده است.

سعید باقری ادامه داد: بارش‌های این فصل همانطور که پیش بینی شده بود زودتر از موعد شروع شده و بیشتر از حد نرمال بارش و همچنین وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از یکشنبه هفته آینده جو هوا استان پایدار می‌شود و تا نزدیک اربعین سیستم جدید بارشی وارد کشور به ویژه غرب کشور می‌شود و شاهد بارش در استان خواهیم بود.

باقری خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود و امروز عصر در استان‌های کرمانشاه و ایلام بیشتر می‌شود و وزش باد شدید وجود خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز عنوان کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب و سیلاب شهرداری همدان شروع به شناسایی قنات‌های شهر کرده تا بتوانیم از این ظرفیت بالقوه استفاده ببریم متاسفانه این ظرفیت سال گذشته در برخی نقاط به تهدید محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم در بحث بارات همشهریان کمترین مشکل را داشته باشند.

وحید علی ضمیر ادامه داد: شهرداری همدان در حوزه اربعین اقدامات خیلی گسترده‌ای انجام داده است و روزانه دو هزار غذای گرم در بین موکب توزیع می‌شود همچنین در بحث فضاسازی به بهرتین شکل متناسب با حال و هوای اربعین در سطح انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث مدیریت اربعین شهرداری همدان به تمام دستگاه‌های متولی اعلام آمادگی کرده و حتی دستگاه‌های نمک پاش و ماشین آلان مربوط به برف روبی به صورت کامل آماده شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار