نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: "عزت مؤمن از هر ارزشی بالاتر است" به رئیس کمیته امداد عرض کردم که اگر کمک کنید کسی که تحت پوشش کمیته امداد بتواند به خودکفایی برسد که با دست رنج خود نان بخورد، ثواب یک نفر را به خودکفایی رساندن بالاتر از ۱۰۰۰ نفر فقیری است که هر شب برای این‌ها نان شب ببریم. 
کد خبر: ۶۶۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 20 October 2018
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه ثروت در دنیا داریم، اما توزیع ثروت در دنیا غلط است، گفت: از اشتباهات ما در کشور این است که گدا پروری کردیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله طه محمدی در آئین تجلیل از فعالان برتر در حوزه صنعت و معدن استان همدان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: خداوند تعالی بنده مؤمون بیکارش را دشمن می‌داند، عادت کرده‌اند به تنبلی، تن پروری و رفاه طلبی اگر یک وقت کسی شغلی پیدا نکند این عذر دارد. یک وقت من شنیدم در آلمان و ژاپن خیلی‌ها از فرط خستگی و کار زیاد می‌میرند، اما در کشور ما از بیکاری و کار نکردن است.

طه محمدی افزود: اگر بدن انسان را برای کار آفریدند، وقتی بدن انسان کار نکند مانند این است از بهترین ماشین‌ها را بگذارید کنار و پنج سال، ۱۰ سال کار نکند همه تشکیلات آن می‌پوسد. 

وی ادامه داد: برای اینکه این ماشین از بین نرود خداوند کار اجباری برای ما درست کرده است، ۱۷ رکعت نماز در پنج وقت واجب کرده که حداقل این مرفهین بی‌درد همین اندازه این ماشین را به حرکت در می‌آورند که دچار خیلی از ابتلائات نشوند. 

وی با ذکر حدیثی دیگر ادامه داد: "کارگری که تن به کار می‌دهد و کار را عار نمی‌داند و با عرق پیشانی نان برای خانواده خود می‌برد اجر و قرب این کارگر برابر است با شهیدی که در میان خون خودش دست و پا می‌زند" کار در این حد مقدس است. 

نماینده، ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه کار ابعادی دارد و گوشه‌ای از آن صنعت است، بیان کرد: کار شما از نظر خدای تعالی بسیار بسیار مقدس است. یکی از کار‌هایی که هرگز به ما اجازه ندادند گدایی است. 

امام جمعه همدان اضافه کرد: "مؤمن هرگز دست گدایی به سمت دیگری دراز نمی‌کند" خداوند این صحنه دنیا را به قدری غنی آفریده است که اگر دو برابر جمعیت فعلی نیز بر روی کره زمین زندگی کنند هر کسی می‌تواند روزی خود را آبرومندانه و باعزت به دست آورد. 

وی با اشاره به اینکه اسلام به عنوان تنها دین مترقی و به حق جهان آمده است فقر را از کره زمین برچیند، خاطر نشان کرد: شاهدش هم این است در نظام حکومتی حضرت مهدی (عج) بعد از ظهور در کل قلمرو دنیا یک مورد فقیر نداریم، یک مورد گرسنه نداریم. ثروت در دنیا داریم، اما توزیع ثروت در دنیا غلط است. ۸۰ درصد ثروت دنیا در دستان ۲۰ درصد افراد است. این است که فقر به وجود می‌آید. 

وی با معرفی کتاب "داستان راستان" از استاد شهید علامه مطهری اظهارکرد: فقرزدایی یکی از آرمان‌های مقدس این دین است. از اشتباهات ما در کشور این است که گدا پروری کردیم. انسان مانند خورشید باید به خودش متکی باشد. 

وی ادامه داد: همه شما تمکن‌های مالی دارید افراد را ما بیاوریم کار را یادشان بدهید. یک نفر را به خودکفایی رساندن ثوابش بالاتر از این است که هزار نفر را سیر کنیم. امید است این وطن را آباد کنیم و مستقل باشد و به هیچ قدرت خارجی وابسته نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار