معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان توجه به اینکه نباید از نظر دو حوزه علمی و آموزشی میان دانش آموزان عشایر با سایر دانش آموزان روستایی و شهری تفاوتی قائل شد، بنابراین تلاش می‌شود تا کیفیت کلاس‌های درس و ارائه دروس به دانش آموزان عشایری و محروم تفاوتی با دانش آموزان شهر یا روستا نداشته باشد.
کد خبر: ۶۶۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 17 October 2018
یاسر نانکلی گفت: تاکنون ثبت‌نام از ۳۳۰ دانش‌آموز عشایر برای اقامت دو ماهه صورت گرفته است.

به گزارش شبستان، نانکلی با اشاره به ثبت‌نام ۳۳۰ دانش‌آموز عشایر برای اقامت دو ماهه در همدان، گفت: در این زمینه همکاری‌های لازم برای ادامه تحصیل آن‌ها در مدارس جنوب کشور انجام گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان افزود: در راستای عدالت آموزشی فرصت‌های برابر یادگیری برای همه دانش آموزان بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار فراهم است و تلاش شده هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نشود. 

نانکلی با بیان اینکه بازماندگی از تحصیل در میان دختران دانش آموز بیشتر از پسر‌ها به چشم می‌خورد، گفت: فقر فرهنگی را یکی از علل مهم بازماندگی از تحصیل در بخش دختران عشایری است.

وی ادامه داد: استفاده از دختران به عنوان کمک دست خانواده و همچنین ازدواج زود هنگام آن‌ها موجب شده تا بیشتر دختران عشایری این استان بیشتر از کلاس پنجم تحصیل نکرده باشند.

وی گفت: مهاجرت عشایر، مشکلات مالی، نداشتن سرپرست خانواده، وجود کودکان با نیاز‌های ویژه و بی‌توجهی خانواده‌ها از عوامل بازماندن و بی‌سودای کودکان به شمار می‌آید.

 وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در زمینه ساخت مدرسه به ویژه در دوره پیش‌دبستانی در حاشیه شهر‌ها و مناطق کمتر توسعه‌یافته، اظهار داشت: امسال دولت با توجه به مشکلات مالی پیش رو، ۲۳۰ میلیون تومان در اختیار استان قرار داده تا با ساخت مدارس به ویژه مراکز پیش‌دبستانی به جذب دانش‌آموزان کمک شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار