معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، گفت: در ۲۰ روزه مهرماه نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده که اگر تا پایان مهر به یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه برسد مشکلی از نظر تأمین گوشت مرغ نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۶۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 16 October 2018
محمد نظرپور با تأکید بر اینکه مرغ‌های استان گرسنه نیستند، گفت: در مهرماه امسال ۱۸ درصد از نیاز ذرت و ۲۹ درصد از نیاز سویای واحد‌های پرورش طیور استان برطرف شد و مرغ‌ها گرسنه نماندند.

به گزارش ایسنا، نظرپور با بیان اینکه در اوایل سال به علت تغییر نرخ ارز واردات نهاده‌ها با مشکل مواجه شد، اظهار کرد: با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان نهاده‌ها مشکل تأمین نهاده‌های دامداران و مرغداران برطرف شد، اما با اعتصاب کامیون‌داران در مهرماه نیز با مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: خوشبختانه با تخصیص سویا و ذرت طی ۳ مرحله مشکل تأمین نهاده واحد‌های دام و طیور برطرف شد به‌طوریکه در مهرماه ۱۶۳۸ تن ذرت و ۱۳۵۱ تن کنجاله سویا به واحد‌های دام و طیور استان اختصاص داده شد.

وی با تأکید بر اینکه ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام استان ذخایری استراتژیک است، یادآور شد: قرار نیست ۱۰۰ درصد نهاده‌ها را این شرکت تأمین کند بلکه ذخایر این شرکت استراتژیک بوده و در مواقع ضروری آزادسازی می‎شود.

نظرپور ادامه داد: ۱۸ درصد از نیاز ذرت و ۲۹ درصد از نیاز کنجاله سویای واحد‌های دام و طیور استان از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام تأمین شد و مابقی توسط خود دامداران و مرغداران خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ذرت و ۷۰ درصد سویا را خود کشاورزان خریداری کرده‌اند، افزود: مابقی نیاز استان با هماهنگی سپاه و ارتش و راهداری از بنادر حمل خواهد شد و تا کنون موردی نداشتیم که مرغداری‌ها گرسنه مانده باشند.

وی از جوجه‌ریزی بیش از یک میلیون قطعه‌ای در ۱۲۰ واحد استان خبر داد و اظهار کرد: در شهریور امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۱۲۰ واحد پرورش مرغ صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‎شود ۴۰۰۰ تن گوشت مرغ از این میزان جوجه ریزی در استان تولید شود، بیان کرد: نیاز استان ۳۰۰۰ تن است که ۱۰۰۰ تن از تولیدات استان مازاد خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار