ظهر امروز دوره دو روزه «هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی» از سرفصل‌های آموزشی نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور تقویت مهارت‌های کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 15 October 2018
دوره «هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی» ویژه کتابداران همدان در راستای توانمندسازی آنها در کتابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ برگزار شد.

به گزارش فارس،این دوره با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان و 50 نفر از کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان استان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ همدان برگزار شد.

شاهدخت موسی‌زاده؛ مدرس و فعال حوزه کودک و نوجوان که برای تدریس در جمع این کتابداران انتخاب شده بود، با تاکید بر اهمیت قصه‌گویی در علاقه‌مندی کودکان به کتابخوانی اظهار کرد: بهترین سن برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی دوران کودکی است.

وی با بیان اینکه قصه، بیان وقایعی غالباً خیالی بوده که معمولاً در آن بر حوادث خارق‌العاده، بیشتر از تحول و تکوین شخصیت‌ها تاکید می‌شود، افزود: قصه‌گویی با تقویت رشد هیجانی، عاطفی و سلامت روان کودکان به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت و پیشرفت آینده‌سازان جامعه به شمار می‌آید.

این مدرس حوزه کودک و نوجوان اهداف این دوره آموزشی را آشنایی کتابداران با شیوه‌های قصه‌گویی، بررسی تفاوت قصه‌های عامیانه، علمی و افسانه‌ای، اجرا‌های متنوع و نیز زنده نگه‌داشتن قصه‌های قدیمی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کتابداران با کسب مهارت‌های قصه‌گویی می‌توانند کودکان و نوجوانان را به کتابخانه‌های عمومی جذب کنند، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این زمینه انجام شده است.

موسی‌زاده در این روز از تدریس در یک فضای پویا هر یک از کتابداران را به ارائه قصه‌گویی با توجه به مطالب آموخته شده در کلاس تشویق کرد.

وی چکیده و دست‌مایه تجربیات و اطلاعات ارزشمند چندین ساله‌اش از جمله توجه به تاریخچه قصه‌گویی، انتخاب قصه، شرایط و روحیه قصه‌گو، مخاطب قصه، زمان و نوع قصه، خلاقیت‌های قصه‌گویی را در اختیار کتابداران قرار داد.

این فعال حوزه کودک و نوجوان در زمینه قصه‌گویی، از چگونگی شروع و پایان جذاب قصه و مطالب بسیاری که ممکن است هر قصه‌گویی در دوران فعالیت خود با آن مواجه شود، سخن گفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار