معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه برای امسال عملیات درزگیری راه‌های آسفالته نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۸۷ کیلومتر عملیات درزگیری در استان انجام شده است.
کد خبر: ۶۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 15 October 2018
حمید پرورشی‌خرم از روکش ۱۳۳ کیلومتر از آسفالت سطح راه‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فارس، پرورشی‌خرم اظهار کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد.

وی ادامه داد: از جمله اهدافی که این اداره‌کل برای دستیابی به آن تلاش می‌کند، مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان افزود: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها، اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح راه‌های شریانی و روستایی استان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری نیز با توجه به شرایط آب و هوایی، برنامه اجرای روکش آسفالت جاده‌ها انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی استان و عوامل مختلف محیطی فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در زمینه ترمیم و لکه‌گیری روکش آسفالت‌های محور‌های ارتباطی همدان توسط این اداره‌کل انجام شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۳۹ هزار مترمربع از روکش آسفالت راه‌های استان در این مدت لکه‌گیری شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان ادامه داد: جاده‌ها از جمله اموال عمومی است که قانون‌گذار حفظ، حراست و نگهداری، تعریض و هرگونه فعالیت‌های مرتبط با آن را به این اداره‌کل محول کرده و بدیهی است ایمن کردن محور‌ها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تأکید کرد: هدف نگهداری راه، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.

گفتنی است، در استان همدان ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار