فرماندارشهرستان ملایر گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کار‌های عمرانی زیادی پس از انقلاب اسلامی در روستا‌ها انجام‌شده که این حجم از فعالیت‌ها با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۶۶۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 13 October 2018
فرماندارشهرستان ملایر گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کار‌های عمرانی زیادی پس از انقلاب اسلامی در روستا‌ها انجام‌شده که این حجم از فعالیت‌ها با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر، فتحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضمن بازدید تعدادی از روستاهای بخش سامن با حضور در میز خدمت ضمن شنیدن مشکلات در روستا‌ها به پیگیری این مشکلات پرداختند.
تولید روزانه ۳۰ تن شیر در شرکت کشت و صنعت پگاه ملایر/عدم ارتباط بین مدیران واحد‌های تولیدی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان
وی افزود: این یک توفیق بود که امروز از تعدادی روستا و چند واحد تولیدی بخش سامن بازدید نماییم و در خدمت مردم این منطقه باشیم.

فتحی باحضور در شرکت شیر صنایع ایران (پگاه) اظهار داشت:این مجتمع یکی از واحد‌های تولیدی فعال با تولید روزانه ۳۰  تن شیر در شهرستان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر، خاطر نشان ساخت: برخی مشکلات واحد‌های تولیدی در شهرستان به علت عدم ارتباط میان مدیران واحد‌های تولیدی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که اگر این ارتباط‌ ها بیشتر شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

فتحی پس از بازدید از چند روستای بزرگ بخش سامن عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات عمرانی، فرهنگی و اقتصادی خوبی در روستا‌ها افتاده و کار‌های بزرگی انجام‌شده و در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کار‌های عمرانی زیادی پس از انقلاب اسلامی در روستا‌ها انجام‌شده که این حجم از فعالیت‌ها با قبل از انقلاب اسلامی به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست.

فرماندار ملایرتأکید کرد: در هر روستایی که دهیار و شورا‌ها فعال و پیگیر بوده‌اند کار‌های عمرانی بیشتری همچون بهسازی، جدول‌گذاری و ... انجام‌شده است.

فتحی در ادامه گفت: عمده‌ترین مشکل و نارضایتی که در روستا‌ها و واحد‌های تولیدی وجود دارد مشکلات حوزه برق‌رسانی و جابجایی تیر برق‌ها و سروسامان دادن به ضعف ولتاژ برق است.

وی خاطر نشان کرد: باید هماهنگی جدی و بیشتری در موضوع برق شهرستان با شرکت توزیع برق استان و همچنین برق منطقه‌ای باختر داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات زیادی را که در این حوزه در سطح شهر ملایر و بسیاری از روستا‌ها وجود دارد مرتفع نماییم.

وی افزود: نیاز‌هایی که در روستا‌ها و واحد‌های تولیدی با آن روبرو هستیم را تا حدی که بتوانیم در شهرستان و اگر نشود از طریق استان پیگیری خواهیم نمود تا به نتیجه برسد.

وی به جاده حادثه‌خیز آورزمان اشاره کرد و اظهار داشت: مسیر آورزمان مسیری پرتردد و حادثه‌خیز است که پیگیری‌های زیادی توسط استانداری ،فرمانداری و نمایندگان پرتلاش شهرستان ملایر برای دریافت اعتبار لازم جهت چهار خطه نمودن این مسیر شده است.

فتحی یادآور شد: بازدید‌های زیادی از این مسیر توسط وزیر و مدیران زیرمجموعه وزارت راه صورت گرفته است و اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای حدود ۳۰ کیلومتر از این مسیر مصوب شده است.

فتحی افزود: مسیر ملایر به بروجرد نیز از اولویت‌های شهرستان است و پیگیر چهار خطه نمودن این مسیر نیز هستیم.

در ادامه  مدیر عامل و رئیس هییت مدیره شرکت کشت و صنعت پگاه همدان اظهار داشت:این شرکت با ۲ هزار راس گاو روزانه ۳۰ تن شیر تولید می‌کند و به کارخانجات استان‌های هم جوار می‌فرستد. 

جعفر خلیلی افزود: ۵ شرکت کشت و صنعت ۱۴ کارخانه لبنی و ۵ شعبه بازار گستر محصولات تولیدی این مجموعه را در بازار پخش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه زیر نظر سازمان بازنشستگی کل کشور است بیان داشت:روزانه میانگین ۳۰ تن شیر از تولیدات این مجموعه به کارخانجات شهرستان‌های گلستان ،خرم آباد ،اراک ،زنجان و... فرستاده می‌شود.

خلیلیبا بیان اینکه شرکت کشت و صنعت پگاه اولین شرکت زنجیره‌ای تولید شیر خام است، افزود: هم اکنون ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت تصریح کرد: سالانه ۴۵۰ راس گوساله پرواری قطعه شیر برای دامداران استان همدان و هم جوار پرورش داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علوفه ،جو ، یونجه و ذرت مورد نیاز را از کشاورزان این منطقه خریداری می‌کنیم و تعامل خوبی با کشاورزان این منطقه داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این مجموعه حقوق پرسنل به موقع پرداخت می‌شود، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده عیدی ۶ ماه اول سال و پرداختی‌های غیر نقدی هم  به کارکنان پرداخت شده است.

خلیلی با بیان اینکه برای کمک حال کارمندان صندوق قرض الحسنه تاسیس کرده ایم ، یاد آور شد: به افرادی که مشکل مالی دارند وام با بهره یک درصد سود پرداخت می‌کنیم.
 
 وی با اشاره به مشکلات اخیر این مجموعه مشکل حمل و نقل مواد اولیه از بندر عباس را عنوان کرد و گفت :در این محور تردد تریلی ممنوع است و درخواست مطرح شدن این معضل در شورای ترافیک استان را داشتند.

خلیلی نیز عنوان کرد:عمده بار برق این منطقه کشاورزی است که در فصل تابستان به دلیل روشن بودن چاه‌های آب باعث افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی فشار برق می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار