سرپرست معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری شهرداری همدان گفت: امسال ۱۲۰ دستگاه مینی بوس جهت سرویس مدارس پیش بینی شده که تاکنون ۸۰ دستگاه موفق به دریافت برچسب شده و فعالیت می‌کنند. 
کد خبر: ۶۶۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 06 October 2018
هر ساله ساماندهی سرویس مدارس به عهده شهرداری است امسال نیز مشابه سال‌های قبل معاونت‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و پایانه‌ها به خوبی ورود پیدا کرده و توانسته اند با دقت و نظارت بیشتری بر امر سرویس مدارس رسیدگی کنند. در این میان ساماندهی خودرو‌های شخصی و تاکسی وخودرو‌های ون به عهده معاونت تاکسیرانی و ساماندهی مینی بوس‌ها نیز به عهده معاونت اتوبوسرانی است.

سرپرست معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری شهرداری همدان گفت: امسال ۱۲۰ دستگاه مینی بوس جهت سرویس مدارس پیش بینی شده که تاکنون ۸۰ دستگاه موفق به دریافت برچسب شده و فعالیت می‌کنند. 

به گزارش تابناک همدان، بابک اسدی از افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس‌های مدارس خبر داد و افزود: تعیین نرخ سرویس‌های مدارس از طرف کارگروه ماده ۱۸ به شورای شهر ارسال شده و از آنجا به کمیته انطباق فرمانداری ارجاع شده و در نهایت نرخ مصوب تعیین می‌گردد.

وی با بیان اینکه نرخ‌ها امسال بر اساس افزایش کیلومتر تعیین می‌شود، یاد آور شد: مسافت‌ها از صفر تا سه کیلومتر ۶۰۰ هزار ریال، از ۳ تا ۷ کیلومتر ۷۰۰ هزار ریال و از ۷ کیلومتر به بالا ۸۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه همه سرویس‌های مدارس که از معاونت اتوبوسرانی مجوز فعالیت می‌گیرند ملزم به رعایت همه قوانین هستند، تصریح کرد: رانندگان سرویس‌های مدارس علاوه بر مدارک مورد نیاز از قبیل: کارت معاینه فنی خودرو، عدم اعتیاد و گواهی سلامت، ملزم هستند مسایل اجتماعی و اخلاقی را نیز رعایت کنند.

وی در مورد بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط سرویس‌های مدارس نیز گفت:: بیشترین تخلفات عدم رعایت ظرفیت خودرو است که برخی رانندگان بیش از حد مجاز سر نشین دارند که در صورت مشاهده با افراد متخلف برخورد می‌شود.


اسدی با بیان اینکه سرویس مدارس دارای سه مولفه است که مانند سه ضلع یک مثلث عمل می‌کند، خاطر نشان ساخت: در یک ضلع این مثلث سازمان حمل و نقل و در ضلع بعدی پلیس راهور و در ضلع سوم سازمان آموزش و پرورش قرار دارد که با هماهنگی و همکاری این سه ضلع می‌توان خدمت قابل قبولی را ارایه کرد که خوشبختانه این هماهنگی وجود دارد.

مدیر طرح و برنامه معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌ها نیز در مورد ساماندهی سرویس مدارس گفت: خودرو‌های مینی بوس جهت سرویس مدارس از سوی شرکت‌های دارای مجوز و طرف قرداد اتوبوسرانی برای تشکیل پرونده معرفی می‌شوند.

مجید بدر خانی با اشاره به مراحل تشکیل پرونده متقاضیان، افزود: افراد متقاضی علاوه بر ارایه مدارک شخصی و بیمه نامه خودرو، پس از بارگذاری مدارک در سامانه، جهت گرفتن سو پیشینه و کارت سلامت به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند و پس از تکمیل مدارک مجوز فعالیت صادر شده و برچسب سرویس مدارس دریافت می‌کنند.
وی تاکید کرد: علاوه بر مدارک فوق مجوز فعالیت صرفا با معاینه فنی خودرو صادر می‌شود.

بدر خانی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که گریبانگیر شهرداری است بحث فرسودگی ناوگان درون شهری است، تصریح کرد: فرسودگی سرویس‌های مدارس از مهمترین دغدغه‌های سازمان و خانواده‌ها بوده و این معضل در کل کشور مشهود است و اکثر مینی بوس‌ها بالای ۱۰ سال عمر دارند.

وی افزود: انتظار می‌رود بخش دولتی با ارایه سوبسید و بسته‌های حمایتی در راه نوسازی ناوگان درون شهری قدم بردارد و از نگرانی‌ها کاسته شود.

مدیر طرح و برنامه معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های شهرداری همدان در پایان خاطر نشان ساخت: سازمان حمل و نقل از ورود خودرو‌های نو و جدید استقبال می‌کند و کسانی که خودروی جدید وارد ناوگان حمل و نقل نمایند از بسته‌های تشویقی و تخفیفات جهت اخذ مجوز برخوردار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار