سی و دومین جلسه کمیسیون معادن در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان همدان با حضور ریاست اتاق بازرگانی و مدیر کل امور مالیاتی استان و اعضا کمیسیون با موضوع بررسی مشکلات مالیاتی معدن داران و برداشت‌های غیرمجاز از معادن سیلیس در حوزه سد اکباتان و بررسی مشکلات مربوط به معارضین محلی برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵ 05 October 2018
سی و دومین جلسه کمیسیون معادن در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان همدان با حضور ریاست اتاق و مدیر کل امور مالیاتی استان و اعضا کمیسیون با موضوع بررسی مشکلات مالیاتی معدن داران و برداشت‌های غیرمجاز از معادن سیلیس در حوزه سد اکباتان و بررسی مشکلات مربوط به معارضین محلی برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، رییس اتاق بازرگانی استان همدان، خواستار آموزش صاحبان معادن در زمینه آخرین قوانین و بخشنامه‌های مالیاتی با بهره گیری از مشاورین و کارشناسان مالیاتی شد و گفت: معدن کاران باید برای رفع مشکلات خود اطلاعات مورد نیاز در زمینه امور مالیاتی را داشته باشند.

علی اصغر زبر دست افزود: واحد‌هایی که به هر دلیل در دوره زمانی از سال فعالیت خود را متوقف نمودند موکدا عدم فعالیت خود را به سازمان صنعت معدن و تجارت استان و همچنین اداره کل امور مالیاتی استان اظهار نمایند تا از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری شود.

 وی با بیان اینکه بحث رسیدگی به برداشت غیر مجاز سلیس طولانی شده است، خاطر نشان ساخت: در بازدیدی که با حضور یگان نیروی انتظامی در اطراف سد اکباتان انجام شد استخراج‌های غیر مجاز جمع اوری شده و برداشت غیر مجاز تا ۹۸ درصد کاهش یافته است.
 
زبر دست با اشاره به معارضین محلی برداشت از معادن سلیس نیز گفت: با توجه به اینکه این افراد بومی منطقه هستند باید به خواسته‌های آن‌ها نیز توجه شود و بهره برداران بیشتر هوای آن‌ها را داشته باشند.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون و معدن کاران مشکلات مالیاتی خود را مطرح کرده و خواستار رسیدگی شدند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان نیز گفت: تعامل بیش از پیش فعالان بخش خصوصی با اداره امور مالیاتی می‌تواند در رفع مشکلات جاری بسیار موثر باشد.

محمد دلشادی با بیان اینکه پرونده گره خورده مالیاتی نداریم، افزود: برای تعیین مالیات از اسناد و مدارک و خود اظهاری مودیان استفاده می‌شود.

 وی با اشاره به تخفیفات و بخشودگی‌های مالیاتی نیز گفت: مناطق محروم شامل تخفیف و برخی مناطق معاف از مالیات هستند و در قانون مالیات‌های مستقیم از سال ۹۵ به بعد هیچگونه معافیت مالیاتی وجود ندارد.

دلشادی با بیان اینکه ملاک فعالیت‌های واحد‌های صنعتی، اطلاعات دریافتی از سازمان صنعت معدن و تجارت خواهد بود، خاطر نشان ساخت: با توجه به آخرین قوانین در سال ۹۵ عدم خوداظهاری و کتمان درآمد جرم محسوب شده و پیگیری می‌شود.
 
مدیر کل امور مالیاتی استان در پایان در خصوص مطالبات بخش خصوصی از دستگاه‌های دولتی نیز گفت: اداره کل امور مالیاتی آمادگی دارد مطالبات را از طریق دستگاه‌ها دریافت و یا تهاتر نموده و با کسر ۱۰ ٪ هزینه عملیات اجرایی به طلبکاران پرداخت نماید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار