مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: در اربعین سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نذورات و کمک مردمی در سطح استان جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۶۶۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 04 October 2018
مهرداد نادری‌فر با بیان اینکه خروج زائران همدانی در اربعین از مرز خسروی است، گفت: امسال از طرف ایران ۶۲۲ موکب در عراق برپا می‌شود که سهم استان همدان ۱۰ موکب است.

به گزارش فارس، نادری‌فر در جلسه ستاد اربعین حسینی به تشریح برنامه‌های ستاد اربعین استان پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته در استان ۴۰ ایستگاه صلواتی فعال بود که توانستند از ۲ هزار زائر میزبانی کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته روزانه ۸ هزار نفر در ایستگاه‌های صلواتی اسکان داده شدند و به ۱۰۰ هزار نفر غذا داده شد، افزود: اربعین سال گذشته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از استان همدان عبور کردند.

وی با تأکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی در ایستگاه‌های صلواتی مورد توجه گروه‌های فعال قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توجه به مردم‌محوری، توسعه مشارکت‌ها و اقدامات داوطلبانه، ساماندهی هیأت‌های مذهبی و افراد داوطلب، ارائه خدمات مناسب به زائران، افزایش تنوع خدمات در ایستگاه‌های صلواتی، مدیریت هزینه‌های غیر ضرور و عدم استفاده از نماد سازمان‌های دولتی را از دیگر مواردی برشمرد که باید توسط مدیران ایستگاه‌های صلواتی مورد توجه قرار گیرد.

نادری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همدان در بخش اعزام زائر به عراق جزء پنج استان نخست کشور است، گفت: امسال مرز شلمچه برای زائران خارجی از کشور‌های افغانستان و پاکستان، مرز خسروی برای زائران کشور آذربایجان انتخاب شده که زائران همدان نیز باید از این مرز عبور کنند.

وی در پایان از راه‌اندازی دفتر کنسولگری وزارت خارجه عراق در همدان خبر داد و اظهار کرد: امسال از طرف ایران ۶۲۲ موکب در عراق برپا می‌شود که سهم استان همدان ۱۰ موکب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار