فرماندار اسدآباد در ادامه از اختصاص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی و سنگفرش روستای هدف گردشگری ملحمدره اسدآباد خبر داد وگفت: این میزان اعتبار در سالجاری برای توسعه و بهسازی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور به عنوان یکی از روستا‌های هدف گردشگری شهرستان و استان همدان با رویکرد همدان ۲۰۱۸ اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۶۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 04 October 2018
کریم حمیدوند از برگزاری جشنواره آلو روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدوند اظهار کرد: مراسم برداشت و جشنواره آلو روستای هدف گردشگری ملحمدره روز جمعه رأس ساعت ۹ با حضور اهالی روستا، مردم و مسئولان و علاقمندان به این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی گفت: برپایی اینگونه جشنواره و آئین‌ها به معرفی بیشتر روستای ملحمدره و ماندگاری آداب و سنت‌های قدیمی کمک کرده و از نقش موثری در آشنایی با آداب و رسوم منطقه، افزایش رونق اقتصادی و تسهیل در فروش محصول برخوردار است.

حمیدوند گردو و آلو روستای ملحمدره را دو محصول مهم و برند این روستا دانست و خاطرنشان کرد: این دو محصول مهم در معرفی روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور از نقش موثری برخوردار بوده و می‌توان با مانور و تبلیغ این دو محصول و دیگر محصولات تولیدی و کشاورزی روستا با توجه به رویداد ۲۰۱۸ نسبت به جذب مسافران و گردشگران خارج از استان اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه سطح باغات آلوی شهرستان اسدآباد بیش از ۳۰۰ هکتار بوده که بیشترین سطح این باغات به روستا‌های ملحمدره، ترخین‌آباد و ویرایی اختصاص دارد، یادآورشد: در این جشنواره نمایشگاه عرضه و فروش آلو و فرآورده‌های این محصول در کنار دیگر محصولات تولیدی روستای ملحمدره مانند انگور، گردو، سیب، بادام و سماق در چند غرفه به نمایش درمی‌آید.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر سنگفرش و بهسازی روستا توسط بنیاد مسکن، دهیاری و میراث فرهنگی در دست انجام بوده و تا آبان ماه به اتمام خواهد رسید، گفت: این روستا آماده استقبال و ورود میهمانان و گردشگران بوده و با افقی که برای این روستای گردشگری دیده‌ایم بدون شک ره‌آورد جذب حداکثری گردشگران و توسعه پایدار و اشتغال پایدار روستایی را برای اهالی ملحمدره و شهرستان به دنبال خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار