مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در شهرستان رزن تولید شود که این میزان علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 04 October 2018
محمود فتحی با بیان اینکه برداشت سیب‌زمینی در رزن تا یک هفته آینده آغاز خواهد شد، گفت: با شروع برداشت قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

به گزارش فارس، فتحی با اشاره به سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان رزن اظهار کرد: امسال بیش از ۵ هزار هکتار سیب زمینی در شهرستان رزن کشت شده است.

وی با بیان اینکه راندمان تولید سیب زمینی در هر هکتار ۴۰ تا ۴۵ تن است، گفت: به خاطر استفاده از روش‌های نوین آبیاری تحت فشار و استفاده از بذر‌های اصلاح شده راندمان تولید سیب زمینی در شهرستان رزن بیشتر است.

وی با بیان اینکه تا یک هفته آینده برداشت سیب‌زمینی از مزارع رزن آغاز خواهد شد، این شهرستان را قطب اصلی تولید سیب‌زمینی در استان عنوان کرد و افزود: با برداشت سیب‌زمینی قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

فتحی ادامه داد: وجود سردخانه‌های نگهداری سیب زمینی در رزن این امکان را می‌دهد که محصول تولیدی به مرور در بازار تزریق شود تا در طول سال مشکلی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برداشت سیب زمینی در شهرستان رزن برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار