معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزار نفر در استان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، گفت: این مهم نشان دهنده اقدامات خوب متولیان امر و توجه مردم همدان به کتابخوانی اس
کد خبر: ۶۶۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 03 October 2018
سعید شاهرخی گفت: اعضای کتابخوان همدان دو برابر اعضای کتابخوان کشوری هستند.

به گزارش فارس، شاهرخی در انجمن کتابخانه‌های استان همدان با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه کتابخوانی صورت گرفته، اما نباید به وضعیت موجود راضی بود، اظهار کرد: ۲ میلیون و ۳۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کشور عضور هستند، یعنی ۲.۵ درصد جمعیت؛ در حالی که این میزان در استان ۴.۳۷ درصد است.

وی با بیان اینکه اعضای کتابخوان استان دو برابر اعضای کتابخوان کشوری هستند، افزود: با این موفقیت، باید شاخص‌هایی را هم برای اثربخشی ارائه داد تا نسبت به اندازه‌گیری اثربخشی کتابخوانی اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه همواره در حوزه کتابخوانی تأکید بر توسعه کمی و کیفی داشتم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان اقدامات خوبی انجام شده که توصیه می‌کنم علاوه بر کیفیت کار، سنجش اثربخشی و کمیت مطالعه در قالب پژوهش پیگیری شود.

وی با بیان اینکه طبق سند چشم‌انداز ششم توسعه باید عضویت در کتابخانه‌های استان به ۵.۸ درصد برسد، افزود: دستیابی به این آمار دور از دسترس نیست و امیدوارم بالاتر از برنامه ششم توسعه هم قرار بگیریم.

شاهرخی با تاکید به اینکه اقدامات خوبی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان انجام شده و آمار موجود گویای موضوع است، گفت: در سطح کشور شاهد رشد ۳۲ درصدی شرکت در این جشنواره بودیم، اما در استان قریب به ۱۲۰ درصد رشد داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان بیان کرد: سازمان‌های مختلفی در حوزه کتابخوانی فعال هستند به خصوص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادی ریشه‌دار است که می‌طلبد در این زمینه همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان جامعه هدف ما هستند، افزود: پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های استان در خصوص برگزاری مجامع شهرستان‌ها را در ماه آینده، می‌پذیریم تا نگاه جامعی رقم بخورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار