معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: همدان نسبت به سایر استان‌ها در مصرف موادمخدر شرایط مطلوب‌تری داشته و نسبت به میانگین کشوری ۵۰ درصد پایین‌تر است.
کد خبر: ۶۶۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 03 October 2018
سیدسعید شاهرخی با افتخار اعلام کرد که استان همدان عاری از معتادان متجاهر است و کسب توفیق در این موضوع مرهون تلاش‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی است.

به گزارش ایسنا، شاهرخی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، با بیان اینکه دو عامل باعث تمایز همدان نسبت به سایر استان‌ها در حوزه مواد مخدر شده است، گفت: همدانی‌ها مردم دینداری هستند که کانون گرم خانواده در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به طور طبیعی ازهم‌پاشیدگی و عدم نظارت خانواده‌ها به فرزندان یکی از علل تمایل افراد به اعتیاد می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه در مبارزه با باند‌های سازمان‌یافته و خرده‌فروشان توفیقات زیادی توسط نیروی انتظامی کسب شده است، بیان کرد: نیرو‌های اطلاعاتی نیز کمک قابل‌توجهی به نیرو‌های عمل‌کننده داده‌اند.

وی به اقدامات آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری، آموزش و آگاه‌سازی جامعه اشاره و عنوان کرد: از آنجا که دانش‌آموزان بیش از سایر گروه‌ها در معرض خطر هستند، از این‌رو توجه به این قشر جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه دانشگاه‌ها، بهزیستی و صداوسیما همه در کنترل موادمخدر بسیار اثرگذار بوده‌اند، تأکید کرد: با برداشتن گام‌های بلند در راه اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر، با وارد کردن همه عناصر جامعه در این مسیر، توفیقات گسترده‌ای به دست خواهیم آورد.

وی با اشاره به ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، خاطرنشان کرد: اعضای سمن‌ها را به عنوان فرصتی برای مبارزه با موادمخدر بدانیم و نهایت بهره را از آن‌ها ببریم.

شاهرخی، روزمرگی را یکی از آفات دستگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اجرا‌ها باید با اثربخشی صورت گیرد، از این‌رو از تعداد جلسات برگزارشده راضی نباشید بلکه از راندمان کار خود خرسند شوید.

وی با تأکید بر استفاده از توان و ظرفیت رسانه‌ها، بیان کرد: اطلاع‌رسانی یکی از اصول انکارناپذیر کار ما است و از این‌رو هیچ عنصری مانند اصحاب‌رسانه توان معرفی برنامه‌ها و قابلیت‌ها را ندارد.

معاون استاندار همدان تأکید کرد: در امر اطلاع‌رسانی هزینه‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند از این‌رو، از هزینه کردن برای اطلاع‌رسانی نهراسید.

شاهرخی به قابلیت فضای مجازی اشاره و بیان کرد: از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید و با تولید محتوای خوب، با استفاده از فضای مجازی، عملکرد خود را معرفی کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار